استاندار کرمانشاه گفت: طرح گرمسیری یکی از بزرگترین پروژه‌های پس از انقلاب می‌باشد.
کد خبر: ۸۰۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 10 December 2019

 

استاندار کرمانشاه صبح امروز در آیین بهره برداری از فاز اول بخش گاز نیروکاه سیکل ترکیبی دالاهو با حضور علی لاریجانی گفت: زلزله کرمانشاه ضربه ای به سینه ستبر ایران اسلامی بود. از وزیرانی که چندین بار به کرمانشاه سفر کرده وزیر نیرو، اردکانیان، می باشد. با مدیریت و هماهنگی با معاونان وزیر نیرو مسائل و بحران در زلزله در حوزه وزارت نیرو در سریعترین زمان ممکن حل شد.


وی در ادامه افزود: استان کرمانشاه یکی از قطب های پتروشیمی کشور است؛ با پیگیری های انجام شده و شرایط تحریم وزارت نفت  و شرکا پتروشیمی قبول کردند تا کارخانه پتروشیمی در منطقه ویژه با سرمایه گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان در ۳ فاز با ۶۰ هکتار می باشد.


بازوند خاطر نشان کرد: با انتقال آب شرب اسلام آباد، پتروشیمی و صنعت از سد آزادی در فاصله ۴۰ کیلومتری موافقت و در کمیسیون تلفیق باید بررسی شود. راه آهن کرمانشاه افتتاح و در این مدت به ویزه در ایام اربعین عملکرد خوبی داشته و از مسیر ریلی کرمانشاه به اسلام اباد معادل ۳۸ درصد در روسازی و زیرسازی پیشرفت داشته و این پروژه به عراق و سوریه منتهی می شود و راهی برای آسان کردن معاملات اقتصادی است که در شرایط کنونی کشور که از نظر اقتصادی مناسب نیست باید ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه تامین شود تا به پایان برسد اگر تا خسروی امتداد یابد برای اقتصاد استان کمک شایان است. 


استاندارد در ادامه گفت: اسلام اباد سومین شهر تخریب شده حاصل از زلزله بود که ساختمان های اداری مثل بیمارستان تازه تاسیس در مقابل زلزله دوام نیاورده و هنوز بازسازی نشده، سیر قضایی آن در حال طی شدن است. و تعلل بانک های خصوصی یکی از علل عقب افتادن بازسازی بیمارستان است.

او تصریح کرد: طرح گرمسیری یکی از بزرگترین پروژه های بعدازانقلاب بوده و در این مسیر با کمبود مخازن مواجه بودیم، در منطقه پاتاق یک سد احداث شود میتوان از آن سد آب زمین های کرند و اسلام اباد را تامین کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار