مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از ثبت آثار صنعتی از جمله کارخانه دخانیات در خیابان قزوین، کارخانه مارگارین در شهر ری و کارخانه زمزم در خیابان آزادی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 10 December 2019

به گزارش تابناک تهران، سه پرونده میراث معاصر صنعتی شامل کارخانه دخانیات در خیابان قزوین، کارخانه مارگارین در شهرری و کارخانه زمزم در خیابان آزادی تهران پس از طرح در همایش ملی ثبت میراث صنعتی که در تاریخ ۱۶ و ۱۸ آذر ماه در بندر ماهشهر برگزار شد واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی شناخته تا پس از انجام مراحل قانونی و صدور لوح ثبت آثار یاد شده، مراتب از طریق وزارت میراث فرهنگی به مراجع مربوطه ابلاغ شود.  

پرهام جانفشان با بیان اینکه شهری مانند تهران که توسعه آن با دوران صنعتی شدن ایران پیوند مشترک و عمیقی دارد باید در حفظ تاریخ صنعتی خود بیشتر از گذشته فعال باشد.

وی گفت: کارخانه ای که با تولید محصولات در چرخه اقتصادی کشور نقش دارد می تواند در کنار فعالیت خود با داشتن یک کاربری فرهنگی مکمل نیز  به همان اندازه در اقتصاد ملی سهیم باشد.

جانفشان با اشاره به اینکه میراث صنعتی تهران امروز در اختیار نهاد های دولتی و خصوصی است خاطر نشان کرد: برای حفظ میراث صنعتی نیازمند یک مشارکت و هم دلی عمومی برای حفظ این داشته های فرهنگی تاریخی هستیم.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار