۴۸ پروژه مشارکتی عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی-فرهنگی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در منطقه ۲۱ تهران افتتاح و دو پروژه عمرانی-ترافیکی کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۸۰۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 10 December 2019

به گزارش تابناک تهران، فاز نخست تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید لشگری-بلوار کرمان خودرو(دوگاز) به عنوان بزرگترین پروژه مشارکتی عمرانی-ترافیکی غرب پایتخت در منطقه ۲۱  در آیین افتتاح این پروژه ها صبح امروز (سه شنبه) با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید و اجرای فاز دوم این پروژه نیز آغاز شد.

همچنین پروژه مشارکتی «مجتمع خدمات خودرویی وردآورد»، واقع در نقطه تلاقی بزرگراه های شهید لشگری(جاده مخصوص) و فتح(جاده قدیم)، در فضایی به وسعت ۳۵۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور شهردار، پروژه عمرانی-ترافیکی زیرگذر بزرگراه فتح-سه راهی شهریار(باغستان) که این پروژه گره ترافیکی در بزرگراه فتح بعد از تقاطع بزرگراه آزادگان به سمت غرب را باز خواهد کرد، کلنگ زنی شد.
این پروژه دارای یک مسیر زیرگذر از شرق به جنوب و یک روگذر از جنوب به غرب است که دسترسی و ورود و خروج را برای شهروندان شهرهای اقماری اطراف تهران مانند شهریار، اندیشه و باغستان تسهیل می کند.  

در ادامه این آیین، پروژه های مشارکتی مخازن بتنی ذخیره آب و اجرای عملیات لوله گذاری جهت آبیاری فضای سبز منطقه ۲۱، در راستای مدیریت منابع آبی برای آبیاری عرصه های فضای سبز آغاز شد که در آن ۶مخزن در مجموع به ظرفیت ۹هزار متر مکعب در نقاط مختلف این منطقه احداث شده تا کسری منابع آبی و ضعف در مدیریت منابع آبی در آبیاری فضای سبز با ذخیره سازی آنها پوشش داده شود.

 همچنین ۶۸کیلومتر شبکه لوله گذاری این مخازن را به یکدیگر متصل می کند تا عرصه های فضای سبز به صورت مکانیزه آبیاری شوند.  

بر اساس این گزارش، از آنجا که منطقه ۲۱، منطقه همجواری «صنعت و سکونت» است و اصلی ترین پهنه صنعتی تهران در این منطقه واقع شده، تلاش بر آن بوده تا این همجواری مسالمت آمیز و تهدید های آن به فرصت تبدیل شود.  

بر همین اساس؛ مسئولیت های اجتماعی صنایع (CSR) نیز از طریق واگذاری عملیات اجرا و نگهداشت «زیرسازی، روسازی، پیاده روسازی، جمع آوری آب های سطحی، ایجاد نهر، فضای سبز و همچنین تأمین روشنایی» معابر به صنایع محقق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار