بازسازی و افزایش خط تولید و احیای کارخانه نوستالژیک نساجی مازندران در شهرستان قائمشهر روز دوشنبه با امضاء و صدور چک ۵۰ میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در محل این کارخانه کلید خورد.
کد خبر: ۸۰۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ 09 December 2019

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امروز به همراه استاندار مازندران، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر و جمعی از مسئولان استانی و محلی از کارخانه شماره ۱ نساجی قائمشهر بازدید و سپس در نشستی در محل کارخانه، تفاهمنامه احیای آن را امضا و چک نخست را صادر کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پس از امضای تفاهمنامه و چک نخست گفت که این ستاد در فاز اول ۱۷۰ میلیارد ریال برای احیاء ، بازسازی و ایجاد خط تولید جدید در کارخانه نساجی مازندران سرمایه گذاری می کند.

وی با اعلام این که میزان سرمایه گذاری ستاد در فازهای بعدی بر اساس نیاز و گسترش تولید تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال قابل افزایش است، تاکید کرد که هدف این ستاد کمک به رونق تولید و رفع مشکلات مردم است.

مدیرعامل کارخانه نساجی مازندران هم در این مراسم از نصب و تکمیل خطوط تولید جدید و بازسازی و راه اندازی مجدد خطوط تولید قبلی خبر داد.

مسعود فرشباف گفت که با این کار در مجموع برای ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد، سرمایه در گردش مورد نیاز تامین و ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه نهفته در خط تولید ریسندگی احیاء می شود.

وی با اعلام مراتب خوشحالی کارگران و خانواده هایشان از رونق دوباره کارخانه نساجی، افزود: رونق دوباره این کارخانه پس از فراز و فرود فراوان مایه خوشحالی همه ماست بویژه این که کارخانه نساجی مازندران امسال در مقایسه با گذشته، سال خوبی را آغاز کرد که بخشی از آن نتیتجه همکاری و مساعدت مجموعه مسئولان استان بویژه استاندار بومی و مسئولان شهرستان قائمشهر بوده است.

فرشباف با اظهار این که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با احیاء و سرمایه گذاری در این کارخانه تنها به دنبال حفظ و ایجاد اشتغال است، گفت: ما هم در استان و شهرستان بویژه در مدیریت کارخانه به چیزی جزء اشتغال پایدار فکر نمی کنیم .

کارخانه نساجی قائمشهر که با نام نساجی مازندران هم شناخته می‌شود، از نخستین واحدهای صنعتی بزرگ کشور محسوب می‌شد که کلنگ آن در سال ۱۳۰۷ در زمینی به زمین زده شد سال ۱۳۱۳ به بهره برداری رسید. بعدها تعداد کارخانه نساجی در قائمشهر به سه واحد رسید تا چرخه ریسندگی کامل شود.
گذشت زمان و تغییر زمانه از کاهش کشت پنبه در مازندران گرفته تا فرسودگی ماشین آلات و سنگینی بوروکراسی ناشی از مالکیت دولتی سبب شد تا مشکلات کارخانه‌های نساجی از سال ۷۲ با واگذاری آن به بانک ملی آن هم با هدف حل معضلات ناشی از مالکیت دولتی نمود بیرونی پیدا کند.

مشکلات واحدهای باقی مانده نساجی قائمشهر از دهه ۸۰ با واگذاری‌های مختلف و نسخه‌هایی که با تغییر هر دولت، وزیر و استاندار پیچیده می‌شد، به کلاف سردرگم تبدیل شد./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار