دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور گفت: ۲۰۰ هزار نجات غریق و ۵۰ هیات این رشته ورزشی در کشور فعال است.
کد خبر: ۸۰۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ 09 December 2019

مهر : دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور گفت: ۲۰۰ هزار نجات غریق و ۵۰ هیات این رشته ورزشی در کشور فعال است.

 مهدی حیدری بعد از ظهر دوشنبه در مجمع سالیانه هیات نجات غریق و غواصی کردستان اظهار داشت: هیات‌های این رشته ورزشی در کشور برای رسیدن به المپیک تلاش می‌کنند اما اگر این هیات‌ها و ناجیان غریق بتوانند آمار غریق را یک نفر هم کاهش دهند از چندین المپیک هم باارزش‌تر است.

وی با بیان اینکه تلاش‌ می‌کنیم تمرکززدایی از تهران صورت گیرد چونکه بسیاری از استان‌ها از نیروهای توانمندی برخوردارند و توانایی‌هایی بالاتر از تهران دارند، افزود: در همین راستا کشور را به شش منطقه تقسیم کردیم تا از ظرفیت و توان هر منطقه بهتر بهره‌گیری کنیم.

حیدری به این نکته اشاره کرد که ناجی‌ها می توانند سالانه با دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خود را بیمه کنند تا همه فعالیت‌های خود را بدون دغدغه پیش برند و اضافه کرد: باید تلاش کنیم اماکنی ایمن، پاک و سالم از هر نظر داشته باشیم.

وی یکی از وظایف فدراسیون را فرهنگسازی دانست و اظهار داشت: بدون برنامه ریزی فدراسیون و کمک رسانه‌ها امکان این فرهنگسازی نیست و هرچه بتوانیم فرهنگسازی و آموزش را افزایش دهیم در جهت مقابل تعداد غرق‌شدگان کاهش می‌یابد.

حیدری از هیات غریق نجات و غواصی کردستان خواست: تا زمانی که مربیان فعالی در استان حضور دارند برای کلاس‌های آموزشی از استان‌های مرکزی کسی به کردستان آورده نشود.

دبیر فدراسیون غریق نجات کشور به عملکرد خوب هیات استان کردستان اشاره کرد و گفت: امسال کردستان چه در المپیاد استعدادهای برتر و چه در مسابقات کشوری بسیار عالی ظاهر شد و از این بابت اعضای هیات قابل تقدیر و تشکر هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار