کد خبر: ۸۰۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 09 December 2019

تابناک رضوی :

مدتی پیش خبری مبنی بر مجادله لفظی حسن روحانی و حسن رحیم‌پور ازغدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش قیمت بنزین منتشر شد. البته دبیرخانه شورا این مسئله را تکذیب کرد. اما ازغدی در یک سخنرانی جزئیاتی از این مجادله را نقل کرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت : بنده حرف محرمانه ای نزده ام و درخواست دارم مطالب منتشر شود تا همه بفهمند که ما چه گفته ایم و آنها چه توهین های کردند. من از زمان آقای خاتمی اعلام کردم که نشست های شورا علنی باشد و همه نخبگان بدانند که چه می‌کنیم.

وی اظهار داشت : ما که تصمیم امنیتی نمی‌گیریم و نخبگان، فرهنگیان و دانشگاهیان باید بدانند چه می‌گوییم. از همان زمان هم دوستان مخالف این بودند که محتوای جلسات منتشر شود. من با آن زمان کاری ندارم؛ ولی درخواست می‌کنم محتوای جلسات مورد مناقشه علنی منتشر شود.

رحیم پور ازغدی افزود : آقای روحانی در جلسه گفت که من تا صبح پیگیر بودم که همه مردم راضی بودند و با اعتراض بعضی مراجع و نمایندگان اوضاع پیچیده شد و اغتشاش آغاز شد.

ازغدی تصریح کرد: بنده در جلسه گفتم که اینگونه نبوده و مسئولان دولتی از یکی دو روز قبل از اجرای طرح آمده اند و دروغ گفته اند و این باعث نارضایتی توده مردم شده‌است. بحث بنده بنزین نبود. آقای روحانی به مقدمه در شورای انقلاب فرهنگی نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه درباره بنزین حرف زد. این صحبت ها جایش در دیگر شوراها بود و نه شورای انقلاب فرهنگی.

وی اضافه کرد:شورای انقلاب فرهنگی بعد از عید نوروز تنها پنج یا شش باز تشکیل شده و دائما جلسات لغو می‌شود. مصوبات امضا نشده و یا ابلاغ و اجرا نمی‌شود. ما پیش از این نیز به این روند معترض بودیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مصوبات شورای انقلاب فرهنگی را اجرا نمی‌کنند؛ ولی در مقابل ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنند. کنوانسیون حقوق کودک و زن خانواده سازمان ملل متحد را با بودجه و پول بیت المال کامل ابلاغ و اجرا می‌کنند. ما سال گذشته در مورد حقوق کودک بحث مفصل داشته و در این زمینه مصوبه داریم که اجرا نمی‌شود و در جواب اعتراض ما می‌گویند بودجه نداریم و این کارها بار مالی دارند.آنهایی که معلوم نیست کجا تصویب شده، بار مالی ندارد؟

ازغدی گفت: ما اعتراض داریم که چرا شورا تعطیل بوده، مصوبات اجرایی نمی‌شود و مصوبات آنها اجرا می‌شود. بحث ما ادامه دارد. شورا باید حداقل ۲۵ جلسه در سال داشته باشد که باز هم کم است؛ ولی به بهانه‌های مختلف جلسات لغو شده و حالا به این بهانه دوباره دنبال عدم تشکیل جلسات هستند.

وی افزود: بنده که علاقه و اراده‌ای در حضور در شورا نداشتم. حتی در جلسه به خود روحانی خطاب کردم که جلسه‌ای که اینگونه اداره می‌شود و شما رئیس آن هستید، به چه دردی می‌خورد. نه مصوبات اجرا می‌شود و نه می‌توان حرف و نقد کوچکی کنیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اصلا ما حرف غلطی می‌زنیم و یا نقد می‌کنیم، شما چرا توهین می‌کنید. با عصبانیت و توهین حرف زدن خلاف قانون اساسی است. اگر بنده بدانم حضور بنده مانع است، شورا نمی‌روم چرا که اصلا آنجا کاری ندارم. به دوستان هم گفتم که این چه طرز تشکیل جلسات است که بعد از سه ماه تعطیلی یک جلسه برگزار می‌شود و دوباره یک ماه تعطیل می‌شود. جلسه هم که برگزار می‌شود از یک ساعت و نیم، چهل و پنج دقیقه در مورد بنزین صحبت می‌شود.

ازغدی تاکید کرد: من به آقای روحانی هم گفتم که این حرف هایی که شما می زنید را دیشب در تلویزیون هم گفتید، پس چرا آنها را اینجا تکرار می‌کنید. تعبیر آقای روحانی این بود که من اصلا نمی‌خواستم و خلاصه تقصیر گردن مراجع افتاد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: البته بنده نمی‌توانم همه چیز را کامل بگویم و برخی مسائل را برای قضاوت نخبگان مطرح می‌کنم؛ ولی آنچه باعث بحث شد، یکی از آنها این بود که من اصلا بعد از صحبت‌های آقای روحانی حرفی نزدم و وارد دستور شدیم. دستور جلسه آن روز آمایش علمی بود که من گفتم که شما ۱۰ سال است که دائما می‌گویید مهندسی نقشه جامعه علمی کشور ولی هنوز نمی‌دانیم چه کسی جوابگو است.
وی در ادامه اظهار داشت: دوم گفتم که این شیوه اجرا غلط است. بحث افکار عمومی یک اشتباه است و بحث دیگر این است که ببینید چرا بخشی از جامعه ما اینقدر راحت تحریکمی شود؛ یعنی منتظر است تا عده‌ای راه بیافتند و او نیز بیاید و اضافه شود. چرا این اتفاق می‌افتد.  بله، دشمن وجود دارد، سرویس‌های جاسوسی دشمن هم‌ هستند، جریان‌های داعشی، بهایی، کمونیسم، منافق، قاچاقچی مواد مخدر و اعدامی که از اول انقلاب درگیر بوده‌ایم هم هستند؛ ولی همه که از اینها نیستند. بخشی هم بچه‌هایی هستند که یا هیجان زده می‌شوند یا مشکلاتی دارند که به صحنه می‌آیند.
عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: بنده گفتم که علت را به شما می‌گویم. یک بخشی از جامعه به برخی از مسئولان بی اعتماد کامل شده‌اند. در ذهن آنها این موضوع است که مسئولان دنبال بخور بخور هستند و بچه‌های آنها در آمریکا، انگلیس و کانادا هستند و بعد به ما از این حرف‌ها می‌زنند.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: بچه‌های مسئولان پول، شغل و امکانات خوب دارند و فردی که کارگر ساده یا کشاورز است و با هزار زحمت فرزندش درس خوانده و دکترا گرفته اما با گذشت سن هنوز نتوانسته ازدواج کند و شغل خوب قطعی داشته باشد. خُب مسلم اسم که عصبانی می‌شود. بنده گفتم که تحریک دشمن و عدم عقلانیت در مدیریت ماجرا هست ولی بخشی نیز به این دلیل است که بخشی از جامعه را نا امید کرده‌اید.

وی با بیان اینکه دست آنها به شما نمی‌رسد و می‌زنند شیشه می‌شکنند ، اظهار داشت: منظورم بخشی است که جاسوس و فاسد نیست. این موضوعات را قبلاً گفته‌ام، در جلسه شورا هم گفتم و حالا هم می‌گویم

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: او(روحانی) به من گفت ساکت باش و حرف بی ربط نزن و گفت که من دیگر نباید شورا بروم. من گفتم که شما مسئول شورا نیستید. ایشان به من گفت شما چه کسی هستید که بنده در جواب گفتم که خود شما کیستید؟ ایشان گفتند که من رئیس جمهور هستم از این رو ایشان نباید بیاید. بنده در جواب گفتم شورایی که شما رئیسش هستی را چرا اصلا باید بیاییم.

وی گفت: او(روحانی) قانونا حق چنین کاری را ندارد ولی در مقابل علاقه‌ای نیز برای شرکت در جلسات ندارم. یک دیکتاتوری کامل و بدون توضیح و ادب است. ما که گذشته ایشان نیستیم. او باید با وزرایش اینگونه حرف بزند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: بنده که حرف محرمانه ای نزده ام و درخواست دارم مطالب منتشر شود تا همه بفهمند که ما چه گفته ایم و آنها چه توهین هایی کردند. من از زمان آقای خاتمی اعلام کردم که نشست های شورا علنی باشد و همه نخبگان بدانند که چه می‌کنیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شنیدم که یکی از نمایندگان تهران گفته که بنده فحش داده‌ام. اگر راست می‌گویند، منتشر کنند. جلسه را به طور کامل که از قبل چه مباحثی مطرح شد، من چه گفتم و چه چیزی در جواب شنیدم را به طور کامل منتشر کنند. نمی‌توان از طرفی محتوای جلسه را محرمانه نگه داشت تا کسی نفهمد و از طرف دیگر ادای دموکرات بازی را درآورد.

 

منبع : سایت الف 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار