رییس شورای شهر تهران گفت: در خصوص ترافیک سالهاست روی طرح حمل و نقل تهران کار می‌کنیم که پایه اصلی آن بر مبنای مبداء و مقصد حرکت مردم است، اما داده‌ها را به صورت باز و همکاری بین بخشی نداریم و اطلاعات در اختیار مسؤولین شهر تهران قرار نگرفته است. بنابراین نتوانستیم عملکرد مثبتی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۰۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 09 December 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی روز دوشنبه در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در برج میلاد اظهار داشت: بخشی از این اطلاعات ترافیکی در اختیار پلیس و وزارت ارتباطات قرار دارد اما ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی صحیح حتی در حمل و نقل عمومی داشته باشیم زیرا عملا دیتا صحیحی نداریم.

به گفته هاشمی در هوشمند سازی بیگ دیتا می‌تواند موثر باشد که در این خصوص تمام دستگاه‌ها به صورت غیر یکپارچه فعالند که باعث شده مردم دچار سردرگمی شوند و بروکراسی را سخت کرده است.

وی ادامه داد: هر شهر چالش خود را در امر هوشمند سازی دارد و دستور عمل جامعی با توجه به چالش‌ها و بروکراسی هر شهر نوشته نشده و به همین دلیل برخی شهرها در هوشند سازی خوب عمل نکرده‌اند.

هاشمی گفت: ما باید یک نقشه راه داشته باشیم که نسبت به این نقشه راه فعالیت‌هایی انجام شده و حساسیت‌هایی وجود دارد. آنچه که باید روی آن کار شود و نیازمند حمایت از طرف دولت و معاونت علمی است، تامین سرمایه و سپس جذب نظر کارشناسی است.

رییس شورای شهر تهران گفت: برای اینکه راندمان کار بالا رود و نحوه هوشمند سازی موثر واقع شود، موضوع جمع آوری دیتا بسیار مهم است و نباید هوشمند سازی شبیه ویترین باشد.

هاشمی عنوان کرد: در جوامع پیشرفته نرم افزارهای موثری وجود دارد و برای تحلیل داده‌ها نیز نرم افزارهای مهمی وجود دارد اما آن چیزی که مهم است، نبود داده‌های صحیح است و در این امر خلاء جدی و به خصوص خلاء داده‌های بین دستگاهی داریم و ناهماهنگی وجود دارد و اگر هماهنگ سازی نشود، تنها ویترینی از هوشمندسازی به وجود می‌آید و در نهایت عمل هوشمند سازی موفق نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما باید در تحلیل و جمع‌آوری داده‌ها خوب عمل کنیم.

هاشمی افزود: در خصوص حمل و نقل درست عمل نمی‌شود زیرا اطلاعات را نداریم. اما نرم افزاری مثل ویز با اطلاعات از خارج به خوبی کار انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: اما ما باید طرح جامع حمل و نقل عمومی شهر تهران را ایجاد کنیم زیرا دیتاها در اختیار کارشناسان ما قرار نمی‌گیرد و هرکدام از دستگاه‌ها این اطلاعات را به دلیلی در اختیار ما قرار نمی‌دهند، بنابراین اهمیت دارد که موضوع دیتا بررسی شود و در اختیار قرار بگیرد.

رییس شورای شهر ادامه داد: حتی شهرداری تهران در پایان کار و پروانه نتوانسته تعداد روزهای صدور مجوز را کم کند بلکه تا ۱ سال افزایش پیدا کرده و در طرح جامع پسماند نیز مشهود است، پس به معنای هوشمند سازی نیست.

هاشمی ادامه داد: در خصوص پسماند، نرم افزارهایی برای جمع آوری زباله‌های خشک وجود دارد و ۷ درصد از زباله‌ها در هر منطقه جمع‌آوری می‌کنند اما همه به صورت پراکنده است و طرح جامع پسماند تهران عمل نمی‌شود.

وی گفت: مدیریت هوشمند شهر بیش از یک تبلیغات است و نیاز به صحت، دقت و روزآمدی داده‌ها در کنار سهولت و انسجام و کارآمدی نرم افزارها دارد. همچنین در نرم افزارها خوب پیش رفته‌ایم اما در خصوص دیتا بسیار عقب هستیم و این تفاوت ما با شهرهای پیشرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار