رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج طرح حوزه اشتغال عشایری و روستایی با هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در سامانه کارا ثبت و به بانک‌های عامل معرفی شدند.
کد خبر: ۸۰۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 09 December 2019

به گزارش تابناک تهران، امیر مصیب رحیم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال ۲۵ نفر در زمینه تولید صنایع دستی  واشتغال عشایری در شهرری فراهم می شود.
وی ادامه داد: طرح ‌های روستایی پس از ثبت نام در سامانه کارا و تایید کارگروه، در کمیته فنی بررسی و اگر توجیه اقتصادی داشته باشند، تایید و جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به صنایع دستی و مشاغل روستایی فعال در شهرستان ری اظهار داشت: طرح های گلیم بافی، حصیربافی، میناکاری، سفال کاری و گردشگری ازجمله طرح هایی هستند که با دریافت تسهیلات زمینه اشتغال عشایر روستایی شهرستان ری را فراهم می کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری به نقش و اهمیت توجه به مشاغل روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: توجه به مشاغل روستایی وعشایری سبب توسعه و رونق صنایع دستی شده که این عامل زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان محسوب می‌شود.
شهرستان ری با حدود یک میلیون نفر جمعیت در جنوب پایتخت واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار