تقریبا همزمان با رویداد مرگبار سقز، میهمانان یک عروسی دیگر در جایی دیگر از کشورمان هم در معرض خطری بزرگ قرار گرفتند که باز نقش اول آن، «گاز» بود؛ رویدادی که در تالار عروسی در مرودشت رقم خورد و میهمانان را تا آستانه مرگ خاموش برد و در نهایت با گازگرفتگی ۲۵ تن و خوشبختانه بدون جان باختن ایشان فرجام یافت.
کد خبر: ۸۰۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 07 December 2019
 
تقریبا همزمان با رویداد مرگبار سقز، میهمانان یک عروسی دیگر در جایی دیگر از کشورمان هم در معرض خطری بزرگ قرار گرفتند که باز نقش اول آن، «گاز» بود؛ رویدادی که در تالار عروسی در مرودشت رقم خورد و میهمانان را تا آستانه مرگ خاموش برد و در نهایت با گازگرفتگی ۲۵ تن و خوشبختانه بدون جان باختن ایشان فرجام یافت.
 
 
تابناک اجتماعیمگر می‌شود پای مرگ شمار زیادی از هموطن مان در میان باشد و حرف از شانس بزنیم؟ با کمال تعجب، بله! این گزارش را بخوانید تا ماجرا دستتان بیاید.

به گزارش «تابناک»؛ ساعتی به نیمه شب یکی از شب‌های سرد پاییزی مانده، در میانه مراسمی پرشور شروع زندگی متاهلی زوجی در سقز، رویدادی رقم خورد که خیلی زود مرز‌های کشورمان را درنوردید و مورد توجه جهانیان نیز قرار گرفت, رویدادی مرگبار که کردستان و ایران را عزادار کرد.

احتمالا درباره این رویداد مرگبار و علت وقوع آن به قدری کافی خوانده و شنیده اید و مرور ماجرا برایتان ضرورتی نداشته باشد، اما بعید است درباره سهم شانس در این ماجرا چیز زیادی بدانید. درباره اینکه حادثه مرگبار سقز نمونه یک بدشانسی بزرگ و مرگبار بوده که بروز و نمود یافته است!

اما ارتباط شانس با آتش سوزی ناشی از ترکیدن بخاری گازی که مرگ و جراحت شدید شماری از هموطنانمان را در پی داشته چیست؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است چند حادثه نسبتا مشابه که همزمان با این رویداد و یکی دو روز پیش از در چند نقطه دیگر کشورمان به وقوع پیوسته را مرور کنیم؛


۱- بخت بلند میهمانان عروسی در مرودشت

تقریبا همزمان با رویداد مرگبار سقز، میهمانان یک عروسی دیگر در جایی دیگر از کشورمان هم در معرض خطری بزرگ قرار گرفتند که باز نقش اول آن، «گاز» بود. رویدادی که در تالار عروسی‌ در مرودشت رقم خورد و میهمانان را تا آستانه مرگ خاموش برد و در نهایت با گازگرفتگی ۲۵ تن و خوشبختانه بدون جان باختن ایشان فرجام یافت.


۲- خداحافظی با زندگی در سفر به آستارا

البته فرجام گازگرفتگی همیشه مانند رویداد رقم خورده در مرودشت نیست. این را می‌شود از خبری دریافت که همزمان با دو رویداد رقم خورده در دو تالار عروسی در سقز و مرودشت مخابره شده و فرجامش، جان باختن مسافر اهل اردبیل بوده که در اتاق خانه‌ای روستایی در آستارا به خواب می‌رود و بر اثر استنشاق منوکسید کربن، صبح فردا را نمی‌بیند!


۳- پایان زندگی زوج جوان در دورود

اگر از پانزدهم آذرماه کمی عقب‌تر برویم، مرور اخبار نشان می‌دهد دو روز پیشتر نیز مرگ خاموش به عنوان عامل جان باختن دو تن روی پرونده مرگشان درج شده است. روی پرونده فوت زوج جوان ۲۱ و ۲۶ ساله اهل دورود در استان لرستان که مرکز فوریت‌های پلیس تشکیل داد و به پزشکی قانونی سپرد تا به آماری اضافه شود که بزرگ است، اما توجه چندانی به آن نمی‌شود.


۴- رهایی خانواده چهارنفره از مرگ در اصفهان

اکنون کافی ست دو روز عقب‌تر برویم تا دریابیم که رویدادی مشابه در اصفهان رقم خورده که در بطن آن، خانواده‌ای چهارنفره قرار داشتند و خوشبختانه جان به در بردند. مردی ۴۰ ساله، همسر ۳۶ ساله وی و دو کودک ۶ و ۱۲ ساله شان که بخت یارشان بود تا نشتی منوکسید کربن از لوله بخاری تنها مسموم شان کند نه بیشتر.

***
احتمالا با مرور رویداد‌های فوق برایتان مشخص شده که چرا لازم است برای شانس در وقوع این حوادث نقشی پررنگ در نظر بگیریم. از این روی که اصل ایمنی را نمی‌دانیم و جدی نمی‌گیریم و خودمان و دیگران را به حوادث و بخت و اقبال می‌سپریم. به اتصال ناایمن بخاری به لوله گاز و اتصال ناایمن لوله بخاری به خروجی و کنترل نکردن عملکرد آن.

نقیصه‌ای بزرگ که موجب می‌شود بسیاری مان در معرض مرگ خاموش قرار گیریم یا حادثه‌ای مانند آنچه در تالار عروسی در سقز رخ داده، رویدادی باشد که هر آن ممکن است برای بسیاری مان به وقوع بپیوندد و برگ آخر زندگی مان را پر کرده و دفتر زندگی مان را ببندد؛ مرگی که برخی مان با بهره مندی از شانس از آن جان به در می‌بریم و بعضی مان گرفتارش می‌شویم.

برای درک بهتر ابعاد ماجرا کافی است به آمار مراجعه کنیم تا دریابیم که از یکم مهر یعنی ابتدای پاییز امسال تا پانزدهم آذرماه، ۱۹۶۹ تن از ایرانیان دچار گازگرفتگی شده و ۹۷ تن از ایشان بر اثر این رویداد جان به جان آفرین تسلیم کرده اند. آماری بسیار بزرگ که نشان می‌دهد، چقدر آگاهی مان درباره مرگ خاموش و خطر بزرگی که همه در معرضش هستیم اندک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار