کد خبر: ۸۰۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 07 December 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از چاروسا، روستای دلی مهتاب یکی از روستاهای محروم و دور افتاده چاروسا است.

این روستاها در سالهای گذشته به دلیل وضعیت نامناسب راه و ارتباطی و کمبود امکانات اولیه کمتر کسی قبول می کرد که جهت ارائه خدمات درمانی و معلم جهت تدریس به دانش آموزان آن روستا راهی آن روستا شوند.

بعد از برق رسانی به آن روستا از بخش لوداب به جهتی امیدواری به مردم برگرداند و اما نبود فضای مناسب جهت حضور یک معلم در آن روستا برای تدریس یکی از مشکلاتی بود که در بسیاری مواقع مردم و حوزه آموزش و پرورش با آن برخورد می کردند که در چندین مورد اقدام به حمل مدارس پیش ساخته نمودند اما متاسفانه جواب گو نبود تا آموزش و پرورش به فکر ساخت مکانی جهت حضور معلم در آن روستا شد.

معلمان و مجموعه آموزش و پرورش چاروسا پس از طی بیش از 180کیومتر از شهر قلعه رئیسی به آن روستا سفر کرده و شروع بکار نمودند که پس از کار شبانه روزی در هوای سرد این فضا را به پایان رساندند و از این پس معلم آن روستا می تواند به راحتی کار و تدریس نماید.

این مجموعه بدون هرگونه هزینه و چشم داشتی به عنوان طرح گروه جهادی به آن روستا سفر کرده و اقدام به ساخت این فضا نمودند که هر چند به دلیل نبود امکانات و شرایط سخت اما سرانجام به پایان رسید.

محمد شکوهی رئیس آموزش و پرورش چاروسا در خصوص این اقدام مجموعه آموزش و پرورش چاروسا گفت: یکی از مشکلاتی که همیشه با آن مواجهه بودیم همین مشکل نبود فضا استراحت و خانه معلم در آن روستا بود که معلمان در آن روستا به مشکل برخورد می کردند که با تلاش مجموعه آموزش و پرورش از ماه های قبل شروع و هم اکنون به پایان رسید.

وی یادآور شد: بیش از 25میلیون تومان برای ساخت این فضا هزینه و مصالح خریداری شد و همکاران آموزش و پرورشی اقدام به ساخت آن با کمترین هزینه نمودند.

شکوهی با تقدیر از کمک حاج آقا آذری در این خصوص تصریح کرد: در این صورت هرساله آموزش و پرورش به راحتی می تواند اقدام به فراهم کردن معلم برای آن روستا نماید که امیدواریم بقیه امکانات هم به آن منطقه ارسال شود تا مشکلات آن روستاها تامین شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار