تابناک / طرح ساخت مدارس سبز در سال‌‌های آینده در کل کشور اجرا می‌شود
کد خبر: ۸۰۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 07 December 2019

 

تابناک / طرح ساخت مدارس سبز در سال‌‌های آینده در کل کشور اجرا می‌شود

 
 
گردهمایی مشترک معاونان و مدیران  حوزه ستادی و ادارات‌کل تابعه سازمان نوسازی مدارس
 

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تغییر روند این نوسازی و ساخت مجتمع برای دانش‌آموزان با تمامی امکانات از قبیل کلاس‌های درس، آزمایشگاه، سالن‌های ورزشی، استخر از این پس خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان، مهرالله رخشانی‌مهر در سفر به استان گیلان در دیدار با استاندار گیلان بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان تاکید کرد و گفت: «براساس سند بنیادین آموزش و پرورش، دیگر مدارس کوچک ساخته نمی‌شود بلکه مجتمع برای دانش‌آموزان با تمامی امکانات از قبیل کلاس‌های درس، آزمایشگاه، سالن‌های ورزشی، استخر و ... ساخته خواهد شد.»
او افزود: «در هیات دولت مصوب شد تا صد هزار کلاس درس از منابع وزارت نفت به طور کامل استانداردسازی شوند. البته با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و با کمک دولت، می‌توان بخشی از این اعتبارات را صرف تجهیز هنرستان‌ها کرد.»

2 هزار کلاس دهه فجر امسال در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه در جلسه مدیران مدارس و بازدید از طرح‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ صومعه‌سرا گفت: «مهر سال گذشته ۱۰ هزار کلاس درس نو به ادارات کل آموزش و پرورش کشور تحویل داده شد. در دهه فجر امسال نیز ۲ هزار کلاس درس دیگر نیز در اختیار ادارات آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.»

او به تامین اعتبارات نوسازی مدارس اشاره کرد و افزود: «امسال اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور 100 درصد افزایش یافت به طوری که توانستیم یک و نیم برابر پارسال مدرسه بسازیم.»

رئیس سازمان نوسازی مدارس به کمک خیران در احداث مدارس اشاره کرد و گفت: «امسال خیران 1500 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند به طوری که با این کار ۵۰درصد مدارس نو را خیران به تنهایی ساختند یا با دولت مشارکت کردند.»

مهرالله رخشانی‌مهر از ساخت مدارس سبز در کشور خبر داد و افزود: «صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مدیریت پسماند و حفظ محیط‌زیست در این مدارس با طراحی و معماری نو، استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد و انرژی‌های نو مثل انرژی خورشیدی در نظر گرفته می‌شود.»

او گفت: «طرح آزمایشی ساخت مدارس سبز در سه استان سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران اجرا شده است. در سال‌‌های آینده این طرح در کل کشور اجرا می‌شود و در گیلان نیز احداث اولین مدرسه سبز به زودی آغاز می‌شود.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار