استاندار سابق تهران و داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: شرایطی را فراهم کنیم که مروم پای صندوق بیایند چون یک مجلس قوی نیاز به پشتوانه دارد.
کد خبر: ۸۰۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 07 December 2019

به گزارش تابناک تهران، حسین مقیمی روز شنبه در حاشیه ثبت نام در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باید به جایگاه مجلس توجه کنیم و همانطور که امام فرمودند مجلس در راس امور است.

وی یادآور شد: در مجلس نمایندگان منتخب مردم ۲ مسئولیت اصلی دارند که به انجام برسانند یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قانون است.

مقیمی اظهارداشت: البته مجلس در انتخاب وزرا هم نقش دارد و دیگر مسئولیت هایی که دارد اهمیت این نهاد را مشخص می کند.

داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: اگر کسی توفیق پیدا کرد که به عنوان نماینده مردم و مجلس ورود پیدا کند جایگاهی بسیار رفیع برای خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی ایران و حل مسائلی که مردم با آن دست به گریبان اند، است.

وی خاطر نشان کرد: مجلس معمولا باید به مسائل اصلی و مشکلاتی که مردم دارند رسیدگی کند به خصوص در شرایطی که دشمنان جنگ اقتصادی را علیه ما پیش می برند باید بیشتر تلاش خود را به کار بگیرد.

مقیمی ادامه داد: مجلس باید در این شرایط به طرح ها و لوایحی اولویت بدهد که به حل مسائل اقتصادی کشور کمک کند و از طرف دیگر در مشکلات اجتماعی و آسیب هایی که وجود دارد نیاز هست که مجلس هم در این رابطه فعالتر باشد و هم نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: اگر مجلس دهم بخش نظارتی اش قوی تر می شد هم به دولت کمک و دولت را هم در راستای خدمت بیشتر فعالتر می کرد و به دولت کمک می شد.

وی اضافه کرد: فکر می کنم برای نظارت بیشتر در عملکردها، مجلس خیلی بیشتر ظرفیت دارد و اگر از این ظرفیت ها به درستی استفاده کند کشور و مردم از آن بهره مند می شوند.

مقیمی تاکید کرد: امیدواریم مجموعه دولت بتوانند با مردم و متقابل آن نخبگان جامعه و کسانی که موثر هستند صحبت کنند تا در پای صندوق های رای حاضر شوند.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: کشور متعلق به مردم ماست و مردم باید در تصمیم سازی ها نقش اول را داشته باشند و مجلس منتخب مردم هرچه پشتوانه قوی تری داشته باشد می تواند کارهای بهتری انجام دهد و تصمیم های بهتری بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار