مدیرعامل اتوبوسرانی شرکت واحد تهران اعلام کرد: خطوط اتوبوسرانی دربستی DRT به زودی در پایتخت راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۰۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 07 December 2019

به گزارش تابناک تهران، پیمان سنندجی روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : برخی خطوط در طول شبانه روز مسافر ندارد و اصولا خطوط عادی اتوبوسرانی در مسیرهایی فعال است که در طی روز دارای تقاضای سفر مناسب برای این نوع اتوبوس هستند.

وی با بیان اینکه گاهی در نقاطی از شهر تعداد مسافر برای این نوع اتوبوس ایجاد می شود، گفت: دایر کردن خط دائمی اتوبوس در این حال به صرفه نیست.  

سنندجی به ذکر مثالی در این خصوص پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه های خاص، مسابقات ورزشی یا سر ریز مسافر در خطوط تاکسیرانی در ساعاتی از روز برای سرویس دهی اتوبوس های   DRT مناسب است.

 به گفته این مقام مسئول، شیوه بهره مندی از اتوبوس های دربستی این است که مسافران از طریق اپلیکیشنی (نرم افزاری ) که روی گوشی خود نصب می کنند از وجود چنین سرویسی در مکانی که قرار دارند مطلع می شوند و اقدام به پرداخت و رزرو صندلی برای خود می کنند.

وی افزود: نرم افزار با توجه به حجم و  تاریخچه تقاضاها در زمان و مکان های خاص، مینی بوس ، اتوبوس و یا ون را به مسیر مورد تقاضا اختصاص می دهد.  

سنندجی اضافه کرد: مسافر از طریق این نرم افزار از ساعت و محل دقیق حرکت مطلع می شود و هنگام سوار شدن رسیدی که نرم افزار ارائه می کند توسط راننده کنترل می شود.

وی تاکید کرد که در این طرح وسیله  اختصاص یافته از خطوط عادی قرض گرفته نمی شود بلکه از ظرفیت مازاد یا از وسیله های خاص برای این موضوع استفاده می شود.  

سنندجی افزود: در این شیوه مسافر سرپا (ایستاده) وجود ندارد و نرخ کرایه آن نیز تابعی از کرایه سرویس های دربستی است و دارای مصوبه  شورای شهر است.

اتوبوس های عادی گران نمی شود

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران گفت: تلاش می‌کنیم در موقعیت‌های دائمی بیشتر از مینی‌بوس های نو استفاده شود و کرایه اتوبوسهای عادی گران نمی شود.

 وی افزود: سیستم DRT  دربستی‌های قبلی به شکل بهینه‌شده  است که گام بلندی در مسیر هوشمند سازی شهر محسوب می شود.

سنندجی خاطرنشان کرد: کرایه این اتوبوس های دربستی از متوسط تاکسی های اینترنتی ارزان‌تر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار