رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه کشورها برای اینکه بتوانند گردشگری را توسعه دهند اول باید مسئله رانت را در نظامشان حل کنند گفت: در کشور ما درآمدی از ناحیه گردشگری با توجه به بازدید گردشگران داخلی و خارجی به دست نمی آید و موزه‌ها و هتل‌ها تنها با یارانه هایی که می گیرند زنده مانده اند.
کد خبر: ۷۹۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 24 November 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی رفسنجانی در جلسه کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران اظهار داشت: بر همگان روشن است که صنعت گردشگری در همه کشورها به عنوان صنعتی که می تواند شغل ارزان ایجاد کند، مطرح است.

وی ادامه داد: در همه زمینه‌هایی که ایجاد شغل مورد بحث است وقتی از شغل ارزان صحبت می شود فورا گردشگری مطرح می شود و این در حالی است که اکثر کشورهایی که توسعه یافتگیشان سرعت گرفته از همین ناحیه اقدام کرده اند و ما متاسفانه از این ناحیه عقب هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر با نگاه واقع بینانه به موضوع گردشگری نگاه کنیم متاسفانه حاکمیت در این حوزه نتوانسته زمینه مناسب توسعه گردشگری را ایجاد کند، به ویژه علما که می توانستند در این موضوع نقش موثری داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: امروز کشور چین با توجه به درآمد بالا، با جمعیت زیادی که دارد جزء کشورهای با سرانه درآمد پایین محسوب می شود اما در همین کشور وقتی گردشگران بخواهند از جاذبه های گردشگری نظیر دیوار چین بازدید کنند در صورت بازدید همه جانبه باید قیمتی گزاف پرداخت کنند و این یعنی درآمد.

هاشمی با بیان اینکه در راستای توسعه صنعت گردشگری در نقطه ی ابتدایی باید اقتصاد کشور به سمت درآمدهای واقعی سوق پیدا کند افزود: مشکل دیگر بحث تحریم‌ها است که سبب شده تهران وضعیت واقعی یک شهر گردشگر پذیر را نداشته باشد ، امروزه کسی نمی تواند با کارت اعتباری در تهران هزینه ای پرداخت کند و لذا اگر بخواهیم گردشگری را به صورت واقعی فعال کنیم باید به این مسائل توجه ویژه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه دیگر این است که می خواهیم رانت بدهیم و تبادل فرهنگی جدی ایجاد کنیم تا بتوانیم فرهنگ و ایده هایمان را در کشورهای مختلف جا بیاندازیم که البته این موضوع جای بحث بسیار دارد.

هاشمی در ادامه سخنان خود از لزوم پرداختن به ظرفیت هایی نظیر مسائل ترانزیتی سخن گفت و افزود: امروز شهر دبی در سال ۷۰ میلیون سفر دارد و ترکیه هم نیز این راه را در پیش گرفته و مسیر ترانزیت اروپا به آسیا شده است این در حالی است که تهران با قرار داشتن در ارتفاع یک هزار و ۲۰۰ متر از سطح دریا بسیار شرایط بهتری از این شهر های هم سطح دریا دارد.

وی تصریح کرد: می دانید که هواپیماها برای بلند شدن سوخت بسیاری را مصرف می کنند و اگر در شرایطی باشند که در ارتفاع بلند تری قرار داشته باشند سوخت ، هزینه و فاصله کمتری را خواهند داشت و لذا می توان با ترانزیت مسیر فرودگاهی درآمد ۴ تا ۵ میلیارد دلاری برای تهران به ارمغان آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار