کیفیت هوای پایتخت امروز یکشنبه برای دومین روز متوالی با قرار گرفتن بر روی شاخص لحظه‌ای ۱۱۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس(بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان) قرار گرفت.
کد خبر: ۷۹۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 24 November 2019

به گزارش تابناک تهران، متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز از عدد ۱۱۳بر روی شاخص ۱۱۰ قرار گرفت.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون و منواکسید کربن به ترتیب دارای شاخص ۶۲ و ۲۵ است.

ایستگاه‌های پارک شکوفه(منطقه ۱۴) با شاخص ۱۵۴، پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۴۳و دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) با شاخص ۱۳۹ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران داشته اند.

همچنین ایستگاه های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) با شاخص ۷۰، اقدسیه (منطقه ۱)  با شاخص ۷۱ و پونک با شاخص ۸۲ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز به ترتیب کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران را نشان می دهد.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار