بیست و یکمین جشنواره تئاتر قم در حالی برگزار می‌شود که برخی از هنرمندان تئاتر انتقادهایی به برگزاری «خانوادگی» این جشنواره دارند.
کد خبر: ۷۹۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۲ 17 November 2019

به گزارش تابناک قم، آن‌گونه که گفته می‌شود علی فرحناک رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم به عنوان دبیر، مسؤولیت اصلی برگزاری این جشنواره را عهده‌دار است و سه تن از اعضای خانواده وی نیز به عضویت بخش‌های مختلف ستاد برگزاری جشنواره بیست و یکم درآمده اند.

فرحان فرحناک فرزند رئیس انجمن به عنوان مسؤول برگزاری نخستین مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر، مرتضی فرحناک برادر رئیس انجمن به عنوان مدیر هنری جشنواره و مسئول برگزاری نمایشگاه گزیده‌ای از پوسترهای تئاتر ایران و طرح پوستر و نشان جشنواره و سمیه پارسایی همسر رئیس انجمن به عنوان مسؤول هماهنگی انجمن و دبیرخانه جشنواره معرفی شده‌اند.

قطعاً بخشی از بودجه جشنواره دستمزد اعضای ستاد برگزاری خواهد بود و به همین دلیل وجود اعضای خانواده رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم در این ستاد شبهه‌ناک‌تر و سؤال‌برانگیزتر خواهد بود.

حتی نمایش طنزی که در افتتاحیه این جشنواره به روی صحنه رفت نیز بوی انتقاد به مدیریت رئیس انجمن می‌داد که در آن فردی برای دریافت مجوز اجرای یک تئاتر در قم باید از «هفت‌خوان فرحناک» عبور می‌کرد.

نمایشی که گرچه طنز بود و لبخند را بر روی لبان حضار نشاند اما گویی در اصل واگویه‌ای بود از دل هنرمندان تئاتر قم که به شیوه مدیریت فرحناک معترض‌ هستند.

البته به نظر می‌رسد صدای این اعتراضات پیش از این به گوش رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم رسیده و چندان به مذاقش خوش نیامده و پاسخ معترضان را در اینستاگرام با این پیام داده که: «انسان باشیم، همین کافی است...! حسادت، ما را حیوان می‌کند... نه... حیوان شرف دارد بر حسود بی‌مقدار...» و تأکید کرده: «خودشان می‌دانند».

به هر حال اگر انتقادها از روی «حسادت» باشد یا حتی از نوع «سازنده» در شهری که گفته می‌شود سرشار از استعداد است فامیل بازی در اداره یک جشنواره قابل دفاع نیست و رئیس انجمن می‌توانست ضمن بهره‌گیری از توانمندی و تخصص نزدیکان خود برای مدیریت بهتر جشنواره، مسئولیت‌های ستاد برگزاری را به افراد توانمند دیگری بسپارد تا شائبه «فامیل بازی» در برگزاری این جشنواره نیز از بین برود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
کجای کشور اینطور نیست
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
واقعا شرم آوره
چطور شب سرشو راحت رو بالش میذاره؟ اگر مسئولین قم پیگیری نکنن اون ها هم تو این خیانت شریک هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار