وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛
وزیر آموزش و پرورش از تعهد ۵ هزار میلیارد تومانی مجمع خیران مدرسه ساز برای سال آینده در کشور خبر داد و گفت: بنا شده هر میزان خیرین تعهد می کنند، دولت به همان میزان نیز در بودجه پیش بینی کند که جریان مدرسه سازی رونق بیشتری بگیرد.
کد خبر: ۷۹۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 11 November 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی استثنایی شرق استان تهران که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان دماوند و بخش رودهن برگزار شد گفت: سال گذشته دولت حدود ۲ هزار میلیارد تومان دولت برای اجرای پروژه های مدرسه سازی اختصاص داد و امسال نیز با ۸۰ درصد بودجه ای که این وزارتخانه دریافت نموده، که بیش از بقیه دستگاه های اجرایی است، تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان جهت تقویت مدرسه سازی و انجام پروژه های عقب مانده توزیع شده است اما باز هم عقب هستیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از مدارس کشور نیازمند توجه، ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی و ۱۲ درصد نیازمند تخریب و بازسازی است که نقش خیرین در پیشبرد اهداف این وزارتخانه بی بدیل است.

وی تصریح کرد: باید عرصه خیرین را در حوزه تعلیم و تربیت گسترش دهیم بطوری که حتی افرادی با سرمایه های خرد نیز بتوانند این نهاد را یاری کنند که سازمان نوسازی باید حمایت کند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان به لحاظ فضای آموزشی عقب هستیم از جمله تهران و شهرستان های تهران جزو استان های بسیار ضعیف و نابرخوردار در این بخش هستند.

وی ضمن تشکر از حمایت خیرین در ساخت مدرسه، اظهار داشت: بر اساس منطق دینی و فرهنگ قرآنی، همه هستی عرصه هنرنمایی آدم ها است و هر چه بر روزی زمین است فلسفه ای جزو هنرنمایی آدمی ندارد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بهترین عمل ها در این عرصه باقی می ماند، ادامه داد: همه چیز بعد از حیات آدمی از بین می رود ولی آنچه باقی می ماند، حرکت برای کار ابدی است؛ انسان های بزرگ در این عرصه قدر داشته های خود را می دانند و داشته های فناپذیر را خرج کارهای باقی و ماندگار می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حرکت خیرخواهانه و خداپسندانه در حوزه آموزش و پرورش یک کار ابدی و ماندگار است، خاطرنشان کرد: هر کار دیگری مقید به زمان است و آنچه برقرار و استوار می ماند، حرکت برای ذهن، فکر، روح، روان و جان دانش آموزان و محصلین است که جا دارد از خیرین مدرسه ساز قدردانی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز وظیفه ما تربیت نسل آینده است تا بتوانند درست زندگی کرده و ایفای مسئولیت کند و همچنین از هویت، ارزش ها و قابلیت های خود حفاظت کنند، گفت: مجموعه فرآیند آموزش و پرورش شامل برنامه درسی، معلم، محتوا و برنامه ریزی آموزشی است و یکی از ارکان مهم تربیتی در این نهاد توجه به فضا و تجهیزات است.

حاجی میرزایی بیان داشت: در منطق آموزش و پرورش فضا جزئی از تربیت است و کارکرد تربیتی دارد و باید با اصول و چهارچوب های تعلیم و تربیت در بخش طراحی، ساخت و تجهیز هماهنگ باشد؛ کار برای دانش آموزان مهم و دانش آموزانی با نیازهای ویژه مهم تر است چرا که احیای آنان احیای جامعه و زندگی است.

مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده پیوند اداره آموزش و پرورش رودهن به عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی استثنایی شرق استان تهران با حضور نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهرستان و دیگر مسئولان در مجتمع آموزشی استثنایی این شهر افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار