اخیرا در ماجرای افشاگری خانم زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بر علیه اقدامات وزیر ارتباطات دولت (آذری جهرمی ) نکات بسیار مهمی مطرح شده است که می طلبد هر کدام از آنها در فصل خود مورد کنکاش عمیقی قرار گیرد.
کد خبر: ۷۹۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 10 November 2019

اخیرا در ماجرای افشاگری خانم زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بر علیه اقدامات وزیر ارتباطات دولت (آذری جهرمی ) نکات بسیار مهمی مطرح شده است که می طلبد هر کدام از آنها در فصل خود مورد کنکاش عمیقی قرار گیرد. بعنوان نمونه میتوان به ادعای شنود تلفن نمایندگان مجلس توسط وزیر ارتباطات اشاره نمود که با توجه به اتهامات مرتفع نشده قبلی(برخی از اصلاح طلبان معتقدند جهرمی در جریانات سال 88 بازجوئی از آنها را بر عهده داشته است) محل بحث و تعمق است .
نکته دیگری که مایلم در این نوشته بر آن متمرکز شوم ، دردآورتر از نکته اول است . فساد رسانه ای . خانم زرآبادی ادعا کرده است طبق اسنادی که در دست دارد سایت انتخاب که یکی از مجیزگویان این وزیر جوان کابینه روحانی است در مهر ماه امسال بالغ بر 532 میلیون تومان از محل تبلیغات و همکاری با یکی از شرکت های تحت اشراف این وزارت خانه درآمد داشته است. این نماینه مجلس همچنین می گوید وزیر جوان از خدمات توئیتری بخشی از فعالین رسانه ای بهره مند میشود که هر توئیت حدود 500 هزار تومان آب می خورد.
حال اجازه دهید به عنوان تیتر این مطلب برگردیم.
رسانه ها را بر اساس تامین هزینه های مالی مسامحتا می توان بر دو دسته تقسیم نمود . یا رسانه های وابسته که شرح ارتباطشان بعنوان نمونه در گفته های خانم نماینده مکشوف شد . دسته دوم رسانه های مستقلی هستند که وصف شان را همه می دانیم. آنهایی هستند که اساسا امکان رقابت با رسانه های دسته اول را ندارند و متاسفانه این رسانه های دسته اول هستند که اغلب موج های رسانه ای و فکری جامعه را به پیش می برند و سهم مهمی در مهندسی افکار عمومی دارند.
بهرحال ماجرای بهره برداری وزیر جوان از خدمات رسانه ای برخی رسانه ها با آن کم و کیف ، اقلا می تواند بهانه و شروعی باشد برای شناسایی رسانه های وابسته. مثلا مطالبه گری از رسانه های مشهور کشور با این هشتگ آغاز شود که هزینه های خود را از کجا و چگونه تامین می کنید.
البته ناگفته نماند شکل ایده آل کار این است که رسانه ها به قدری تمکن و استقلال مالی داشته باشند که برای حمایت از این و آن مجبور به قلم فروشی نشوند.
غلامرضا منصوری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار