استاندار تهران مطرح کرد؛
استاندار تهران گفت: با توجه به نظر مساعد شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی بلامانع است اما اعضای شورا اعلام کرده‌اند در خصوص این مراکز باید این شورا نظر دهد و تعلل در تصمیم گیری در این باره باعث متوقف شدن ساماندهی معتادان متجاهر شده است.
کد خبر: ۷۹۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 05 November 2019

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی‌ بندپی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، با بیان اینکه مراکز بهاران باید هر چه زودتر برای ساماندهی شش هزار معتاد متجاهر تعیین تکلیف شود،گفت: نیروهای انتظامی و سپاه پاسدارن، شهرداری تهران و دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی معتادان گردهم آمده‌اند و ما آمار کمی را نمی‌پذیریم و اقدامات باید کیفی باشد.

وی ادامه داد: اقدام سازمان بهزیستی در حذف مرکز درمانی کودکان معتاد زیر ۱۸ سال با عنوان شکوفه‌های بهشتی و تبدیل آن به مرکز شبه خانواده برای نگهداری از کودکان بدون اطلاع ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است و  از این به بعد هر تصمیمی در خصوص معتادان باید با نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر گرفته شود.

محسنی بندپی گفت: براساس قانون برنامه ششم، سازمان بهزیستی و شهرداری مکلف به پذیرش، نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهر هستند.

وی با بیان اینکه به نظر بنده به عنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، تعیین تکلیف و ساماندهی معتادان متجاهر بر عهده سازمان بهزیستی و شهرداری تهران است و اگر سازمان بهزیستی نمی‌توانند اقدامات لازم در خصوص معتادان را انجام دهد آن را  به سازمان‌های مردم نهاد واگذار کند، تصریح کرد: ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان نیز باید براساس جمعیت هدف افزایش یابد.

افزایش ۴۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان تهران

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز در این جلسه گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته ۲۴ هزارو ۳۴۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد و در سالجاری این میزان با ۴۵ درصد افزایش به ۳۵ هزارو ۲۶۰ کیلوگرم رسیده است.

مصطفی هادی زاده افزود: دستگیری ها در زمینه خرده فروش، توزیع کننده و افراد معتاد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه لابراتورهای تولید مواد مخدر صنعتی شیشه و مواد مخدر سنتی هروئین در استان تهران نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: پذیرش مراکز اقامتی معتادان در استان ۷۰ درصد رشد داشته است.

هادی‌زاده با بیان اینکه کشفیات سازمان مواد مخدر در استان تهران ۹ درصد کل کشور است، خاطرنشان کرد: بیشترین کشفیات استان با ۲۵ هزارو ۳۸۷ کیلوگرم مربوط مواد مخدر تریاک است.

دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: دو هزارو ۴۰۶ کیلوگرم حشیش و هزار و ۳۸۱ کیلوگرم هروئین نیز در استان کشف شده است.

هادی‌زاده افزود: دستگیری‌ها در زمینه مواد مخدر استان تهران نیز ۲۷ درصد از دستگیری‌های کل کشور را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های مشکوفه در زمینه تولید مواد مخدر شیشه و هروئین در استان تهران نسبت به کل کشور ۵۴ درصد با ۲۱ کارگاه است.

فرستادن روانگردان‌ها به سمت مدارس 

همچنین فرماندار شمیرانات در این جلسه گفت: مواد مخدر روانگردان‌ها به سمت مدارس فرستاده می شودکه باید نیروی انتظامی به مدارس بروند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

سیاوش شهریور افزود: ریالی از سهمیه جمع آوری معتادان متجاهر به شهرستان‌ها داده نمی‌شود و ما دچار فقر مادی و معنوی هستیم اگر جلسه ای برای تصمیم گیری درمان معتادان و پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود باید اعتباراتی نیز برای اجرایی شدن آن در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار