همایش یاوران وقف با هدف ترویج و هدف دهی مناسب به فرهنگ وقف با حضور واقفان، اقشار مختلف مردم، علمای حوزه و مدیران شهرستان دماوند برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 05 November 2019

همایش یاوران وقف در دماوند برگزار شد

به گزارش تابناک تهران، مدیرشبکه برون مرزی ولایت دوشنبه شب در این همایش با بیان اینکه وقف باید مطلق باشد تا خادمین وقف در همه زمینه ها از آن استفاده کنند، گفت: وقفی ارزشمند است که در راستای اشاعه و نشر تعالیم فرهنگ مهدویت و شناخت امام زمان(عج) صورت گیرد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی قزوینی به جایگاه مهم و ارزشمند مهدویت اشاره و اظهار داشت: در میان معارف دینی موضوعی با اهمیت تر از موضوع مهدویت نداریم و این مهم را می توان در آیات قرآنی، احادیث و روایات از اهل بیت(ع) دید.

وی ادامه داد: البته موضوع مهدویت تنها در اسلام و شیعه دارای جایگاه والا و با اهمیتی ندارد بلکه در بین وهابیت که سالها است با تمام توان برای نابودی شیعه تلاش می کنند، در موضوع مهدویت قاطعانه وارد شده بطوری که در برخی از کتاب های آنان بیان داشته اند که هر کس منکر وجود حضرت ولیعصر(عج) شود، کافر است.

این مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حتی در تاریخ اقوام باستانی به وجود منجی و قیام مردی بزرگ اشاره دارد که روزی تمامی حکومت ها از بین می رود و حکومت نوین ایجاد می شود.

مدیر شبکه برون مرزی ولایت به اهمیت صدقه جاریه برای انسان اشاره کرد و گفت: انسان بعد از مرگ پرونده اعمالش بسته می شود به غیر از زمانی که صدقه جاریه داشته باشد تا بعد از مرگ می تواند از آن بعنوان یک سرمایه استفاده کند و دیگران نیز در دنیا از آن بهره مند گردند و آن وقف است.

حسینی قزوینی تصریح کرد: وجود اهل بیت(ع) و جایگاه امامت برای انسان یک نعمت بزرگ است که باید همواره شکرگذار خداوند متعال بود و در این میان اگر یک نفر را با فرهنگ ولایت، جایگاه ارزشمند امامت و موضوع مهدویت آشنا و آگاه کنیم قطعا انفاقی ارزشمندتر کرده ایم.

امام جمعه دماوند نیز در این همایش اظهار داشت: انسان وقتی می میرد پرونده عملش مگر در سه مورد بسته می شود و آن اینکه حرکت علمی انجام دهد، فرزندان صالحی تربیت کند و یا صدقه جاریه و وقفی انجام داده باشد.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، ادامه داد: اکنون ۹۵ درصد موقوفات شهرستان مربوط به عزاداری اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین(ع) است که لازمه ترویج فرهنگ انفاق در دیگر زمینه ها همچون کمک به نیازمندان، بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتمای و... با اطلاع رسانی بیشتر محقق می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار