مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز کاشت گندم و جو در سطحی بالغ بر ۴۰۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد و گفت: بهترین زمان کاشت گندم و جو در قیروکارزین از ابتدای آبان ماه تا نیمه آذر ماه است.
کد خبر: ۷۹۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ 03 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایانا: مهدی همتی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده بیش از ۱۲۰۰ تن بذر گندم به منظور کاشت مورد نیاز بوده که تا کنون صد تن بذر گندم گواهی شده از ارقام مهرگان، سیروان و چمران ۲ خریداری و در حال توزیع است.

به گفته وی رقم مهرگان، از لحاظ میانگین عملکرد نسبت به رقم چمران برتری ۱۹ درصدی دا شته و تحمل نسبتا خوب آن به گرمای آخر فصل، زود رسی نسبی، مقاومت به بیماری زنگ و ریزش دانه از ویژگی های بارز آن هست.

همتی با تاکید بر استفاده از بذور گواهی شده به منظور کاشت محصولات زراعی، تصریح کرد: تفاوت قیمت بذور گواهی شده با بذر خود مصرفی و نگرانی برخی کشاورزان از عدم تامین به موقع بذر گواهی شده موجب افزایش استفاده ی بذر خود مصرفی می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات جهت برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت، بیان کرد: گندم از محصولات راهبردی است و کشاورزان گندم کار به منظور بهره مندی از تسهیلات و نهاده های یارانه دار نسبت به اعلام اطلاعات کشت جهت ثبت در سامانه پهنه بندی اقدام کنند.

در سال زراعی گذشته ۹۰۹ بهره بردار شهرستان قیروکارزین در سطحی باغ بر ۳۴۰۰ هکتار بیش از ۱۴ هزار تن گندم با میانگین ۴.۲ تن در هکتار تولید کردند.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

برچسب ها: کشت ، گندم ، جو ، قیروکارزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار