مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه دولت ۳/۱۱ درصد پسآب فاضلاب جنوب تهران را به دشت ری تخصیص داده است، گفت: در صورت راه اندازی مدول ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب تهران، به میزان ۳/۱۱ درصد پسآب به دشت ری اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۷۹۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 03 November 2019

به گزارش تابناک تهران، محمدرضا بختیاری مدیر آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص فاضلاب جنوب تهران، اظهار داشت: رودخانه جاجرود که دو سد لتیان و ماملو بر روی آن زده‌شده است آب را به شرق استان می‌آورد.

وی افزود: رودخانه جاجرود از قدیم تأمین‌کننده آب دشت ورامین بوده است و زمانی که سد لتیان و ماملو را بنا کردند و آب آن را به تهران آوردند از حق‌آبه دشت ورامین کم شده است؛ در واقع پسآب این آب وقتی از تهران به ورامین می‌رود جایگزین حق‌آبه دشت ورامین است یعنی دولت آبی را که از رودخانه جاجرود برای شرب به تهران آمده است معادل همان آب را به صورت پسآب به دشت ورامین می‌برد.

بختیاری با بیان اینکه دولت ۳/۱۱ درصد این پسآب را به دشت ری تخصیص داده است، تاکید کرد: در صورت راه اندازی مدول ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب تهران، به میزان ۳/۱۱ درصد پسآب به دشت ری اختصاص می‌یابد.

مدیر آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: وزارت نیرو تخصیص سدها را مشخص کرده و اخیراً یک بخشنامه‌ای را ابلاغ  و کمیته‌ای تشکیل‌شده است که متشکل از شرکت مدیر منابع آب کشور و مدیران آب و فاضلاب  شهری و آب منطقه‌ای است که در این مورد تصمیم می‌گیرند که این کمیته در استان تهران در حال تشکیل است که این تصمیم‌گیری ظرف چند روز آینده مشخص می‌شود که چه بخشی از پسآب را به سرمایه‌گذار بدهیم و چه بخشی را جایگزین چاه‌های شهرداری کنیم.

وی با اشاره فاضلاب فردوسیه شهریار، گفت: در کل رویکرد پسآب فاضلاب یک منبع آب جدیدی نیست چون بالأخره ما آب را در شهر آوردیم و این آب در قدیم یا صرف کشاورزی و یا از چاه برداشت می‌شده است که غیرازاین هم نیست و اینکه فکر کنیم پسآب فاضلاب یک منبع جدیدی است این‌طور نیست و الان رویکرد وزارت نیرو این‌طور است که عمدتاً جایگزین چاه‌های کشاورزی می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب استان تهران عنوان کرد: علی‌رغم اینکه در اکثر استان‌ها سیل آمد و آسیب‌های جدی هم دید خوشبختانه استان تهران به‌گونه‌ای مدیریت شد که علاوه بر اینکه سدهای ما پر شد هیچ‌گونه مشکلی پیش نیامد و به‌نوعی درواقع در مدیریت سدها شرکت آب منطقه‌ای بسیار خوب عمل کرد.

بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: یعنی هم‌زمان با اینکه سدهای ما پر شد هیچ خسارتی هم نداشتیم و جالب این است که تمام آبی که خواستیم رها کنیم رها کردیم و خدا را شکر هیچ‌گونه مشکلی پیش نیامد و هم پیش‌بینی می‌شود امسال، سال نرمالی را در پیش داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار