رییس پلیس پایتخت اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی در اقدامی پیچیده و طولانی مدت یک باند بزرگ آدم ربایی که با شگردهای خاص و احکام جعلی انتظامی و قضایی اقدام به ربایش می‌کردند دستگیر کردند.
کد خبر: ۷۹۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 02 November 2019

باند آدم‌ربایی در تهران منهدم شد

به گزارش تابناک تهران، سردار حسین رحیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باند تاکنون چهار پرونده دارد که افراد آن توانسته بودند از بعضی خانواده‌ها اخاذی کنند.

وی بیان داشت: در آخرین اقدام بعد از شناسایی و ربایش فرد مورد نظر، فشارهایی را بر خانواده گروگان وارد کرده اند که این فشار ها در قالب درخواست ۱۵ میلیون دلار و ۱۰ میلیارد تومان برای آزادی گروگان بوده است.

وی اضافه کرد: با همکاری این خانواده در طول یک هفته این باند گروگان گیر شناسایی و فرد ربوده شده صحیح و سالم تحویل خانواده شد.

سردار رحیمی گفت: اعضای این باند تاکنون هشت نفر بودند که همگی دستگیر شدند.  

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: این باند سابقه جعل و کلاهبرداری، سرقت و مواد مخدر نیز دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹‌ مورد گروگانگیری در تهران که با اقدامات پلیسی و یک مورد با فشار پلیس کشف شده است،  گفت: مردم مراقب باشند اگر اتفاقی در این خصوص برای آن‌ها رخ داد پلیس را مطلع کنند تا در کسری از ثانیه پلیس وارد موضوع شود.

طرح ساماندهی موتور سواران از روز سه‌شنبه

وی در خصوص اینکه بنابر درخواست مردم و مسئولین طرح ساماندهی موتور سیکلت سواران از روز سه‌شنبه اجرا خواهد شد، گفت: در این طرح پلیس بدون اغماض با موتور سوران متخلف برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه به موتورسیکلت سواران باید بگویم برای ما محترم هستند و استفاده از موتورسیکلت در تهران بسیار خوب است، افزود: متاسفانه باید بگویم قانون‌ گریزی در بین موتور سوران روز به روز در حال افزایش است.  

سردار رحیمی گفت: موتورسیکلت هایی که حرکت در جهت مخالف در خیابان‌ها، حرکت در خطوط ویژه، حرکت در پیاده رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن پلاک، مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره آمیز داشته باشند، علاوه بر اعمال جریمه توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

وی ادامه داد: موتورسیکلت سواران در صورت پوشاندن پلاک با قفل، پوشاندن پلاک با طلق رنگی، حمل بارهای نامتعارف و عدم استفاده از کلاه‌های ایمنی استاندار و ایستادن بر روی خط عابر پیاده فقط اعمال جریمه خواهند شد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ درصد از فوتی های تصادفات متعلق به موتورسیکلت سواران است، گفت: یکی از دلایل فوت موتور سواران ورود به تونل است؛ حادثه‌ای که برای رئیس بیمارستان لقمان اتفاق افتاد به همین دلیل بود که بارها هشدار داده بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار