نشست معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان خوزستان در روز چهارشنبه با حاشیه‌هائی همراه بود.
کد خبر: ۷۹۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 30 October 2019

این نشست پیش از ظهر چهارشنبه با حضور معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش ، معاون سیاسی اجتماعی استانداری و جمع دیگری از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در سالن طلائیه این اداره کل برگزار شد.

هنگام سخنرانی محمد تقی زاده مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان یکی از فرهنگیان اهوازی در جای خود بلند شده و با صدای بلند نسبت به عملکرد وی معترض شد که در این هنگام ۲ جوان که معلوم نبود با چه انگیزه ای از بیرون وارد سالن شدند با معلم معترض درگیر شدند.

پس از این موضوع تا لحظاتی جلسه به هم زده شد که در نهایت با ورود حراست ۲ جوان یاد شده و فرد فرهنگی معترض به بیرون از سالن هدایت شدند.

در ادامه یک نفر از فرهنگیان بازنشسته خانم هم با بلند شدن از جای خودش نسبت به نداشتن منزل اعتراض کرده و خواستار تخصیص خانه سازمانی شده که این اعتراض نیز جلسه را تا دقایقی مختل کرد.

این حاشیه ها در فضای مجازی استان خوزستان بازتاب داشت.

متعاقب آن تشکلی به نام سازمان معلمان استان خوزستان بیانیهای در حمایت از معلم معترض در جلسه صادر و از درگیری ۲ فرد یاد شده با وی انتقاد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است "شوربختانه، در جلسه معارفه مدیر کل آموزش و پرورش واقعهای تلخ و اسفبار رخ داد که دل همه حاضران در جلسه را به درد آورد."

 در ادامه این بیانیه آمده است پس از سخنرانی مدیر کل قبلی آموزش و پرورش استان یکی از همکاران حاضر در جلسه،جملهای در نقد وی مطرح کرد که البته در زمان مناسب نبود،اما به هرحال مطرح شد. پس از آن ۲ نفر از بیرون سالن داخل شده و یکی از آنها سیلی محکمی به گوش همکار مینوازد."

این تشکل می افزاید" این سیلی ،ضربه ای است به صورت فرهنگ و آموزش این استان،ضربه ای است به اعتبار نقد و درستی سنجی در ساحت اجتماعی و فرهنگی کشور و استان، ضربه ای است به اعتبار زنده باد مخالف من، ضربه ای است به آموزه دینی مدارا با مخالف! این سیلی زنده کردن اعتبار استبداد و خودکامگی است ."

در پایان آورده است لازم است نهادهای ذیربط تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ضارب شناسایی و به نهاد قضایی معرفی شود. تمام رسانه ها ،اکنون منتظر واکنش نهادهای حاضر در جلسه و مجموعه فرهنگیان ،به این رفتار زننده و ناشایست هستند."

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار