کد خبر: ۷۹۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 27 October 2019

اردوغان از یک مجله فرانسوی به اتهام توهین، شکایت کرد.

وکیل "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه با ادعای توهین، شکایتی از "اتین گارنل" سردبیر و "رومین گوبرت" نویسنده مجله فرانسوی "لوپوین" ارائه کرد.

به گزارش سایت تی آر تی ترکیه، در شکایت 11 صفحه‌ای تنظیم شده از سوی حسین آیدین وکیل مدافع رئیس جمهوری ترکیه که به دادستانی کل آنکارا ارایه شد، آمده است: "مجله لوپوین چاپ فرانسه در شماره 24 اکتبر 2019 با چاپ عکسی از اردوغان اقدام به انتشار مطلب توهین‌آمیزی علیه رئیس جمهور ترکیه کرده است".

شکایت اردوغان از مجله فرانسوی

در این شکایت نامه با اشاره به ماده 299 قانون شماره 5237 کیفری ترکیه در ارتباط با «جرم اهانت به رئیس جمهور» آمده است:

از اتین گارنل، سردبیر و رومین گوبرت نویسنده مجله لوپوین به دلیل استفاده از الفاظ توهین و تحقیرآمیز علیه رئیس جمهور ترکیه شکایت می‌شود.

به دنبال حمله نظامی ارتش ترکیه به شمال شرقی سوریه و عملیات علیه نیروهای کرد سوریه این مجله فرانسوی علیه اردوغان مطلبی را منتشر کرده است.

ایرنا نوشته که مجله فرانسوی لوپوئن، اردوغان را "ویرانگر" توصیف کرده بود.

  اسپوتنیک هم نوشت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از مجله فرانسوی "Le Point" به خاطر مطلبی که او آن را توهین آمیز و افترا می‌داند، شکایت کرد.

موضوع دادخواست در مورد مقاله‌ای است که این نشریه در مورد سیاست ترکیه در قبال کردها نوشته است. روی جلد این مجله عکسی از اردوغان با عنوان‌های "پاکسازی قومی، روش کشتن اردوغان" و "اجازه می‌دهید او کردها را بکشد(و اروپا را تهدید کند)؟ " نوشته شده است. مقاله نیز حاوی عباراتی است که اردوغان آن را توهین به خود و کل کشور می داند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار