مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: پروژه های آبخیزداری سبب کنترل سیل و کاهش فرسایش خاک می شود.
کد خبر: ۷۸۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 16 October 2019
پروژه های آبخیزداری استان تهران سبب کنترل سیل می شود

به گزارش تابناک تهران، احمد طاهری صبح چهارشنبه در هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طی سخنانی یکی از مولفه های مهم در اجرای پروژه های آبخیزداری را مشارکت مردم برشمرد و خاطر نشان کرد: پروژه های عمرانی بویژه اقدامات آبخیزداری زمانی می تواند در زیر بنای توسعه یک منطقه تأثیرگذار باشد که علاوه بر پذیرش مردم، مشارکت آنان را نیز به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه های آبخیزداری با رویکرد جامع نگری در حوزه های آبخیز اجرا می شود اظهار داشت: در این رویکرد تمامی فعالیت های منابع طبیعی شامل اقدامات آبخیزداری، مرتع، جنگل، کاداستر اراضی ملی و... به صورت یکپارچه در حوزه آبخیز انجام می شود.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران درباره کارکردهای عملیات آبخیزداری یادآور شد: هدف اصلی از اجرای پروژه های آبخیزداری کنترل سیل و کاهش فرسایش خاک است که با این اقدامات شاهد تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی نیز خواهیم بود.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در استان تهران را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: کاداستر اراضی ملی امری لازم است چرا که با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات مرتبط با منابع طبیعی از جمله تعیین حدود و مرز مستثنیات اشخاص و منابع ملی بر طرف و دست درازی به عرصه های منابع طبیعی به شدت کاهش می یابد.

وی خواستار همکاری هرچه بیشتر فرمانداران استان تهران در اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح استان تهران شد و تأکید کرد: با توجه به نقش مهم اجرای این پروژه ها در کنترل سیل و کاهش خسارات ناشی از آن ضرورت ایجاب می کند تا فرمانداران در اجرا و توسعه این پروژه ها همکاری لازم را با مجموعه منابع طبیعی مبذول دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار