وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که سامانه‌ای در آینده رونمایی می‌شود که در آن نیازهای مدارس به بازسازی یا بهسازی برای مشارکت خیرین معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 15 October 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن حاجی‌میرزایی روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری همزمان از بیش از ۲ هزار پروژه آموزشی کشور در محل هنرستان فنی و حرفه‌ای زینبیه شهرستان دماوند افزود:  از سازمان نوسازی خواسته‌ام سامانه ای را طراحی و همه نیازهای مدارسی که نیاز به بازسازی یا ایمن سازی دارند را در آن معرفی کند تا امکان مشارکت برای همه خیران فراهم شود، جامعه مبارک خیران بتواند دایره همراهان و همکاران خود را گسترش دهد و هر کس با هر سهمی حتی کوچک در احداث مدارس مشارکت داشته باشد.

وی تاکید کرد: اینک ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی هستند که باید با کمک دولت و خیران بازسازی شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مراسم افتتاح ۱۰ هزار کلاس درس طی امروز یادآورشد: با بهره برداری از این فضاهای آموزشی ۳۰ هزار دانش آموزش در فضاهای ایمن و نو به تحصیل ادامه می‌دهند، سرانه آموزشی کشور بهبود می‌یابد و موقعیت مناسبتری برای دانش آموزان فراهم می‌شود.

حاجی میرزایی اظهارداشت: امروز ۱۴۲ سالن ورزشی با ۱۶۲ هزار مترمربع مساحت و ۱۶ استخر افتتاح شد که گام مهمی برای ایجاد شادی، نشاط، تقویت روحیه ورزشی و ترویج فرهنگ سلامت در میان دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مجموعه این فعالیت ها بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده که ۷۰ درصد را دولت و ۳۰ درصد را خیران تامین کرده اند.

تلاش دولت برای باسازی مناطق زلزله و سیل زده

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای بازسازی مدارس سیل و زلزله زده کشور خاطرنشان کرد: همزمان با زلزله سهمگین کرمانشاه ۷۸ مدرسه آسیب دید که به همت خیران و همدلی همه مردم ۱۹۰ مدرسه تعهد و ۱۴۵ مدرسه یعنی دو برابر مدارس تخریب شده در ابتدای سال تحصیلی ۹۸ تحویل شد و سرانه آموزشی کرمانشاه را به میزان ۷۰ سانتی متر افزایش داد.

حاجی میرزایی ادامه داد: سیل هم موقعیت سختی را برای آموزش و پرورش به خصوص در استان های خوزستان، لرستان و گلستان ایجاد کرد و ۱۰۰ مدرسه آسیب دید که برای ترمیم، بهسازی و نوسازی آنها تلاش شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این استان ها اقدامات لازم برای حدود ۹۰ درصد مدارس نیازمند تعمیرات جزئی، انجام و مدارس زیر سه کلاسه نیازمند نوسازی نیز، احداث و باقی این فضاها تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در استان های خوزستان و لرستان شکوه چشمگیری از مشارکت و همدلی خیران مشاهده کردم و گفتم هرچند این حوادث وقایع سهمگین و سختی محسوب می‌شد اما آنچه که مهمتر است و در خاطره ها باقی ماند سیل همدلی و همراهی مردم بود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: برای ما مشارکت خیران فقط کمک مالی نیست و تقویت فرهنگ مشارکت و احساس مسئولیت نسبت به جامعه نیز قلمداد می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف تعلیم و تربیت این است که همه آحاد جامعه را برای مشارکت موثر در زندگی جمعی، همراه و تربیت کند و این کار خیران این فضا و فرهنگ را اشاعه می دهد.

وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: مدرسه قلب زندگی جامعه و کانون تربیت است و آینده جامعه در مدرسه رقم می‌خورد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: کسانی که در مورد تغییر صحبت می کنند، معتقد هستند که تغییر مهمترین پدیده ای است که همه جوامع از ابتدا تا انتها با آن مواجه بوده اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز آهنگ تغییرات سرعت گرفته و شتاب آن بیشتر شده است و سرعت تغییرات جوامع را در معرض انفعال، استیصال و درماندگی قرار می دهد و جوامعی که قادر نباشند در برابر تغییرات واکنش مناسب و موثری را از خود نشان دهند، دچار درماندگی و به حاشیه رانده می شوند و قدرت ایفای نقش موثر را از دست می دهند.

وی اضافه کرد: اگر تغییر را به عنوان واقعیت جدی و مورد اعتنا بپذیریم آنچه که تغییرات را ایجاد می کند، نهادهای اجتماعی هستند و آنچه که نهادهای اجتماعی را شکل می دهند، ظرفیت یادگیری یک جامعه است و ظرفیت یک جامعه که آینده آن را می سازد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: هر چه جامعه توانمندی بیشتری برای یادگیری بیشتر داشته باشد آینده درخشان تری خواهد داشت و آموزش و پرورش این مسئولیت را دارد که یادگیری را در جامعه گسترش دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه فعالیت های انسان متوقف به یادگیری است که از نخستین لحظه حیات آغاز می شود و تا انتهای حیات ادامه داد و تنها چیزی که از ابتدا تا انتهای زندگی انسان استمرار دارد، تنفس است و یادگیری تنفس جامعه است.

وی افزود: همچنان که اگر در جریان تنفس کسی اختلالی ایجاد شود حیاتش به خطر می افتد، حیات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه ای که در جریان یادگیری آن اختلالی ایجاد شود نیز آسیب می بیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار