وزیر صنعت ،معدن و تجارت مطرح کرد:
وزیر صنعت معدن تجارت گفت:از واحد‌های تولیدی خصوصا واحد‌های کوچک بایدحمایت همه‌جانبه نمود وبرای جذب سرمایه‌گذاران باید فرش قرمز پهن کنیم.
کد خبر: ۷۸۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ 12 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه رضا رحمانی درآیین کلنگ زنی 5پروژه و عملیات اجرایی پروژه کنسانتره در شهرستان سنقر و کلیایی، اظهار داشت:آغاز عملیات اجرایی این 5 طرح آغاز یک حرکت جدید است. با توجه به اینکه امروز ما از جهات مختلف در یک جنگ اقتصادی هستیم با این حرکت ارزشمند صاحب پیروزی شدیم.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این برنامه و طلب طول عمر برای مقام معظم رهبری، افزود: در شش ماهه اول امسال  فولاد که یکی از کنسانتره ها آهن است نسبت به سال قبل رشد 6/5 درصدی داشته است. و در این زمینه توانستیم کشورهای فرانسه و ایتالیا را پشت سر بگذاریم و رتبه 10 دنیا شویم.

وزیر صنعت با اشاره به افتتاح پروژه های مختلف در شهرهای ایران خاطر نشان کرد: در 6 ماهه اول امسال محصولات فولادی ما بالای 9 درصد، مس 18 درصد و شیشه 13 درصد رشد داشته است. همه محصولات معدنی افزایشی بوده همچنین عمده کالاهای صنعتی ما افزایشی ست. برخی کالاهای خاص مثل خودروهای سواری کاهشی بوده است که تلاش می کنیم با برنامه ای مدون در این زمینه نیز به نقطه قابل قبول برسیم.


این مسئول با اشاره به رشد 17 درصدی معادن و درخواست جواز تاسیس یادآور شد: به علاوه پروانه بهره برداری ما بالای 8 درصد رشد داشته است این نشان دهنده افزایش انگیزه و امید در مردم است. این واقعیت است که بهره مندی در همه کشور یکسان نیست.

رحمانی ایجاد توازن را یکی از برنامه ها مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و استان کرمانشاه را یکی از 12 استان کم برخوردار قلمداد کرد که مورد توجه ویژه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه پتانسیل معدنی کشور بالاست و ما به دنبال اکتشافات تفصیلی در ادامه اکتشافات مقدماتی هستیم عنوان کرد: تکمیل اکتشافات منجر به افزایش ذخایر، سرمایه گذاری ها و به طبع همکاری مردم و ایجاد اشتغال می شود.

رضا رحمانی برنامه ها این وزارتخانه را 7 محور با 35 برنامه خواند که یکی از محور ها معدن است، به همین منظور کارکنان وزارت صنعت با مبنا قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری، مطالعه شده و بر اساس راهبرد ها اقتصاد مقاومتی شبانه روز برای احیا و فعال سازی معادن کوچک تلاش می کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از برنامه ها ما در حوزه صنعت تسهیل و سیاستمان جلوگیری از خام فروشی ا ست گفت: امسال برای اولین بار نقشه راه اکتشاف معدن را آغاز کردیم که یکی از آنها معادن کوچک است، هدف از این کار کمک به مردم مناطق محروم است لذا این برنامه‌ها در معدن، صادرات رونق تولید و نهضت ساخت داخل است.

رحمانی در پایان ضمن ابراز خرسندی از پیشروی این نواحی صنعتی، تصریح کرد: در واحد های داخلی خودروسازی دارای مسئولیت هستیم و کرمانشاه جز استان‌های هدف ماست، مسئله نهضت ساخت داخل و داخلی‌سازی در شرایط تحریم برای ما یک فرصت است. من به نمایندگان و استاندار توصیه می‌کنم در این راستا با قطعه‌سازان جلساتی برگزار شود، و در حوزه فرش کارها لازم توسط مرکز ملی فرش پیگیری می شود.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار