عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران نمادی از فرهنگ؛ آداب و رسوم و قومیت‌ها است گفت: تهران شهری به وسعت ایران است.
کد خبر: ۷۸۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 08 October 2019

به گزارش تابناک تهران، احمد مسجد جامعی شامگاه دوشنبه در مراسم نکوداشت روز تهران که با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و پیروز حناچی شهردار تهران در کاخ گلستان برپا شده اظهار داشت: تهران شهر مهربانی؛ حماسه؛ محبت و شهر معنویت است و به همین منظور این شهر آیینه ایران است.

وی با بیان اینکه روز تهران متعلق به شهرداری نیست بلکه متعلق به شهروندان این شهر است افزود: شهروندان این شهر در حوزه های مختلف فرهنگی؛ هنری؛ سیاسی و اجتماعی و همچنین ورزشی در کنار هم زندگی کردند و بدون اینکه با یکدیگر رقابت کنند در این شهر رشد کردند و برای کشور افتخار آفرین بودند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در تهران حسینیه ها؛ تکایا و مساجد از سال های دور به چشم می خورد و در ایام محرم نیز مردم این شهر به شکل های مختلف سنتی عزاداری می کردند و به همین منظور این شهر از قدمت بزرگ فرهنگی و مذهبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: هویت تهران را می توان در قله ۴ هزار متری توچال مشاهده کرد که اگر این قله ثبت ملی نشود در خطر قرار دارد و همچنین هویت را می توان به وجود قنات های پرشمارش که چنارهای سربه فلک کشیده خیابان ولیعصر را شکل داده می توان شناخت.

مسجد جامعی در بخش دیگری از سخنانش افزود: خوشحالم که این مراسم در کاخ گلستان برگزار شده چرا که این محل با معماری اروپایی ساخته شده و ردپای مکتب مردمان شهرهای تبریز؛ اصفهان و شیراز به وضوح قابل دیدن است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که روایت تهران قدیم را مرور می کنیم، این شهر همواره پذیرای مردمان گرفتار در جنگ از سایر کشورها به ویژه عثمانی ها و مردمانی از کشورهای آسیای میانه بودند و وجود کلیساها و مساجد ادیان مختلف می توان این را فهمید که تهران نمادی از قومیت ها؛ ادیان و فرهنگ های مختلف است.

به گفته مسجد جامعی؛ تهران را بیش از ۲۵ قوم ایرانی شکل دادند و به همین منظور تهران آیینه ایران است.

تهران را از انحصار خودروها خارج می کنیم

همچنین مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: مدیریت شهری تهران تلاش می کند این شهر را از طریق توسعه حمل و نقل عمومی از انحصار خودروهای شخصی خارج کند.

غلامحسین محمدی بزرگترین تهدید این شهر را تبدیل باغ ها به ساختمان های مسکونی اعلام کرد و افزود: مدیریت شهری تلاش می کند طبیعت این شهر را حفظ کند و پایتخت را از طریق درآمد پایدار اداره کند.

وی ادامه داد: تهران شهری با فرهنگ ها و قومیت های مختلف است و همواره پذیرای عموم مردم از شهرها و کشورهای مختلف بوده و وجود خیابان ۳۰ تیر و کلیساهای مختلف نشان دهنده این است که این شهر شهری صلح پذیر بوده و هویت پایتخت ایران اسلامی را نشان می دهد.

مراسم نکوداشت تهران امشب با حضور جمعی از سفرا؛ نمایندگان مجلس؛ وزیر امور خارجه و شهردار تهران در کاخ گلستان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار