سخنگوی دولت در مورد شبهاتی که برای مدرک تحصیلی حسین فریدون صادر شده ضمن توضیحی گفت: برادر رئیس جمهور بودن هیچ مزیتی برای فریدون نداشته، اجازه دهید من اظهار نظری در مورد برعکسش نداشته باشم.
کد خبر: ۷۸۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 07 October 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ علی ربیعی امروز در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص برخی شبهات که تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص مدرک تحصیلی حسین فریدون وارد کرده اند گفت: من پیگیری هایی در مورد مدرک حسین فریدون و ادعاهای برخی از نمایندگان انجام دادم البته دیدم که دو نفر از نمایندگان هم به این موضوع صحه گذاشته اند. با وزیر علوم و مدیران دانشگاه در این مورد صحبت کردم. حسین فریدون در دولت قبل به عنوان دانشجوی دکترای یکی از دانشگاه های گیلان پذیرفته شد.

وی افزود: فریدون پیش از انقلاب در سن ۱۶سالگی بازداشت می شود و یک سال زندان می رود. پس از انقلاب در دوران جنگ و در منطقه کردستانات، یک سال اسیر می شود و ۳۰درصد جانبازی دارد و با توجه به این شرایط انتقال او به دانشگاه شهید بهشتی کاملا قانونی است. رئیس وقت دانشگاه هم که حالا رئیس دانشگاه آزاد است به سختگیری شهره بود و گرایش سیاسی به سمت این دولت هم نداشت و دخیل نمی کرد و این انتقال طبق موازین قانونی صورت گرفته است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه "دکتر روحانی بارها اعلام کرد که من هیچ خط قرمزی ندارم" افزود: در این مورد تنها درخواست ایشان رسیدگی منصفانه بوده است. هیچ فردی از دولت در این پرونده دخالت نکرده است اما ایشان هم مثل هر شهروندی حق اعتراض دارد.

علی ربیعی با اشاره به برخی رفتارها و اقدامات صورت گرفته گفت: روی سخن من با برخی مخالفان دولت و رسانه هاست که به راحتی قضاوت می کنند و فضای سنگین سیاسی روی دادگاه ها ایجاد می کنند. قطعا برادر رئیس جمهور بودن هیچ مزیتی برای روحانی نداشته، حالا اجازه دهید من اظهار نظری در مورد برعکسش نداشته باشم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار