فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پیشرفت های کشورمان در بخش‌های مختلف اعلام کرد: در بخش خودروسازی در این سال‌ها نه تنها نتوانستیم به موفقیت‌ برسیم بلکه در این صنعت پسرفت هم کردیم.
کد خبر: ۷۸۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 06 October 2019

به گزارش تابناک تهران، سردار حسین رحیمی عصر شنبه در همایش تقدیر از نمونه‌های ترافیکی که با شعار "پلیس هوشمند، امین مردم" که در سالن همایش‌های ستاد مرکزی پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد اظهار داشت: در طول ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بسیاری از بخش ها به پیشرفت های زیادی دست یافتیم اما در بخش ساخت خودرو در این سال‌ها پسرفت کردیم و کارخانه ها، قطعه سازان، مهندسان و کارشناسان نتوانستند در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه با وجود شرکت‌های زیاد دانش بنیان در کشور، باید فکری در زمینه ساخت و ساز خودروها انجام دهیم تصریح کرد: در این سال‌ها فقط دنبال این بودیم که یک خودرویی را از کشور دیگر به ایران بیاوریم و همان نمونه را بسازیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه هر ساله هزاران نفر از هموطنان در حوادث ترافیکی کشته می شوند تصریح کرد:‌ آمارهای جان باختگان حوادث ترافیکی این پیام را می دهد که ما باید اقدامات بیشتری در زمینه ساخت و ساز خودروها و تقویت ایمنی آن انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کشور ۴۰ سال است که درگیر جنگ نابرابر در بخش های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و دشمن در این سال‌ها جنگ ناخواسته ای را برای ما رقم زده اما مردم و تمامی مسئولان با اتحاد و همکاری محکم در برابر این جنگ ایستاده و موفق بودیم و حتما می توانیم در زمینه کاهش حوادث ترافیکی نیز اقدامات موثر را با همکاری مردم انجام دهیم.

سالانه ۳۰۰ هزار راننده متخلف در پایتخت آموزش می بینند

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی پلیس و اینکه پلیس راهور صرفا اقدامات تنبیهی را در دستور کار ندارد و اقدامات آموزشی و ارشادی این پلیس ۱۰ برابر اقدامات تنبیهی بوده است افزود: پلیس راهور تهران بزرگ سالانه به بیش از ۳۰۰ هزار راننده متخلف آموزش می دهد، در این طرح رانندگان متخلف فرا خوانده می شوند و در یک کلاس آموزشی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ای نکاتی در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه اگر در کشور نظم و انضباط شکل بگیرد دولتمردان و تمامی مدیران دستگاههای اجرایی زودتر به هدفشان می رسند افزود: نظم و انضباط لازمه پیشرفت یک کشور است که این موفقیت با همکاری و همدلی مردم و همچنین ترغیب و تشویق مردم از طریق رسانه ها ایجاد می شود.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به برگزاری چنین همایشی اظهار کرد: خوشحالم که امروز در هفته نیروی انتظامی از کسانی تقدیر می کنیم که در سال‌های گذشته کارنامه رانندگی آنها بررسی شده و به عنوان رانندگان نمونه از آنها تقدیر می کنیم، این افراد بخاطر سلامت، ایمنی و حفظ جان هموطنان تخلف نکرده و از بروز هر گونه حوادث ترافیکی جلوگیری کردند و به پاس تشویق این رانندگان همه ساله در این همایش شرکت می کنم.

به گفته وی، رعایت حقوق شهروندان عنصر اصلی در کاهش حوادث است و هر چقدر بتوانیم در این مسیر آگاه سازی و کار فرهنگی کنیم شاهد کاهش حوادث ترافیکی خواهیم بود.

در این همایش که با حضور جمعی از فرماندهان پلیس راهور ناجا و تهران بزرگ برگزار شد از تعدادی رانندگان نمونه شهر تهران قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار