رئیس پلیس پایتخت از افزایش روزافزون جرایم در فضای مجازی خبر داد و اعلام کرد: ۶۷ درصد از جرایم فضای مجازی مربوط به حوزه اقتصادی است.
کد خبر: ۷۸۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 02 October 2019

به گزارش تابناک تهران، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران توضیح داد: همچنین ۱۷ درصد از جرایم فضای مجازی مربوط به موضوعات اخلاقی و مابقی اجتماعی است.

وی به ارایه گزارشی در خصوص اقدامات ۶ ماه گذشته پلیس پایتخت پرداخت و گفت: در حوزه فضای مجازی روند رو به رشد جرایم را شاهدیم که البته این موضوع دست پلیس نیست و تسریع هجرت مجرمان به سمت فضای مجازی واقعیتی انکارناپذیر است.

 به گفته رحیمی، در ۶ ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته وقوع جرایم در حوزه مجازی ۱۳۰درصد و در عین حال میزان کشفیات ما نیز ۱۳۰ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: در ۶ ماه سپری شده از امسال ۲ هزار و ۷۵ نفر در حوزه جرایم فضای سایبری شناسایی و دستگیر شدند در حالی که در مدت مشابه شال قبل این آمار ۹۰۳ نفر بود.

رئیس پلیس پایتخت همچنین گفت: طرح های پلیسی برای افزایش امنیت و مبارزه با سرقت در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشت که با اجرای این طرح ها، ۱۷ درصد کاهش سرقت در حوزه مغازه، ۸ درصد کاهش در سرقت خودرو، ۱۳ درصد کاهش در حوزه موتورسیکلت و ۲ درصد کاهش در حوزه کیف قاپی و موبایل قاپی رخ داد.

وی ادامه داد: در مجموع انواع سرقت در تهران در بازه زمانی گفته شده ۶ درصد، سرقت به عنف ۴ درصد و سرقت‌های تحت پوشش مامور ۵ درصد کاهش داشت.

سردار رحیمی افزود: وقوع جرایم خشن از جمله چاقو کشی و عربده کشی در ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد کاهش داشت که این مهم با اقدامات ضربتی پلیس بر علیه اراذل و اوباش به دست آمد.

وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال  ۱۱ تن و ۷۹۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۳۴ درصد افزایش کشف داشتیم.

به گفته رحیمی، ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز در این مدت کشف شد که بیشتر آن گازوئیل بود.

وی تاکید کرد: کشفیات سوخت قاچاق افزایش ۱۵۰ درصدی داشت.

کاهش ۲۶ درصدی تصادفات فوتی تهران

رئیس پلیس پایتخت همچنین گفت که ۲۶ درصد تصادفات فوتی و ۲۸ درصد تعداد مصدومین و مجروحین در تهران طی ۶ ماه نخست امسال کاهش یافته است.

خدمات پلیس تهران در هفته ناجا

رحیمی درباره خدمات پلیس در هفته ناجا (۱۱ تا ۱۷ مهر) نیز گفت: مراکز ترخیص خودرو و واحدهای تشخیص هویت تا ساعت ۱۷ به شهروندان در این هفته خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: در این هفته واحدهای رسیدگی به اعتراضات شهروندان در خصوص جرایم با نگاه مساعدت در واحدهای ترخیص مستقر شده و جرایم بالای یک میلیون تقسیط می شود و در نهایت ترخیص خودرو از پارکینگ‌ها با زمان کمتری انجام خواهد شد.

رحیمی ادامه داد:  پلیس گذرنامه پایتخت از فردا تا پایان هفته ناجا برای صدور گذرنامه تا ساعت ۲۰ فعالیت می کند.

در حوزه پلیس امنیت برخوردهای ما ایجابی است

سردار رحیمی با بیان اینکه در حوزه پلیس امنیت برخوردهای ما ایجابی خواهد بود، گفت: در این بخش تمرکزمان بر این است که با کلاس آموزشی و خدمات مشاوره برای برخی شهروندان در مسیر رعایت شئونات قرار گیرند.

وی تاکید کرد: در این بخش تلاش می کنیم تا با نگاه محترمانه مسائل شهروندان را پیش ببریم.

کلنگ زنی ۱۰ کلانتری پایتخت در هفته ناجا

فرمانده انتظامی پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت که در طول هفته ناجا ۱۰ کلانتری با کمک مردم و خیرین کلنگ زنی می شود.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کلانتری‌های پایتخت باید به ۲۰۰ مرکز برسد، تاکید کرد: سعی می کنیم تا دسترسی شهروندان به پلیس با آرامش و به سرعت انجام شود.

سرانجام فرماندهی ویژه شهرری

سردار رحیمی در خصوص سرانجام فرماندهی ویژه شهرستان ری نیز گفت: این موضوع دچار رکود موقتی شده و در این زمینه منتظر عملی شدن قول های مسئولان فرمانداری و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه راه اندازی فرماندهی شهرستان ری اخذ شده و پلیس به تعهدات خود عمل کرده و امیدواریم  این فرماندهی انتظامی جدید زیر نظر پلیس پایتخت افتتاح و راه اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار