فرماندار شمیرانات در شمال پایتخت تاکید کرد:‌ این شهرستان با وجود سکونت بسیاری از متمولان، قشر ضعیف نیز دارد و وظیفه اصلی ما توجه و تسهیل شرایط معیشت آنان است.
کد خبر: ۷۸۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 02 October 2019

همه مردم شمیرانات ثروتمند نیستند

به گزارش تابناک تهران، سیاوش شهریور روز سه‌شنبه در جلسه نظارت بر امور آرد، گندم و نان اظهارداشت: مناطق کمتر برخوردار شهرستان هم باید امکان تهیه انواع نان ها اعم از سنتی و فانتزی با نرخ یارانه ای را داشته باشند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان متولی تاکید کرد: تمام نانوایان اعم از یارانه‌ای و آزادپز (نیمه یارانه‌ای) موظفند نرخ و وزن نان را نه به صورت بنر بلکه چاپ رنگی جلو نانوایی نصب کنند به طوری که به هیچ عنوان قابل کندن و مخدوش شدن نیز نباشد.

به گزارش ایرنا، نیمه‌یارانه‌ای به نانوایی های آزادپزی می گویند که در دریافت آرد بخشی از یارانه برای آنها لحاظ می‌شود، به طور مثال آرد آزاد هر کیلو هزار و  ۸۵۰ تومان است که نانوایان در نیمه یارانه‌ای ۹۰۰ تومان و در یارانه‌ای ۶۶۵ تومان بابت آن می‌پردازند.

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه اصل بر اعتماد ما به نانوایان شریف جامعه است تصریح کرد: اما وجود ترازو در تمامی نانوایی‌ها الزامی است تا اگر نانوا یا خریدار به وزن نان مشکوک شدند بتوانند همان لحظه این شبهه را برطرف کنند؛ این امر از کم فروشی، تضییع حق مردم، زیاد فروشی و تضییع حق نانوا نیز جلوگیری می‌کند.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: اولویت پخت نانوایان با عرضه نان ساده و نرخ و وزن مصوب است اما اگر بنا بر خواست مشتری کنجد یا غیره افزوده شود باز هم نانوا باید طبق ابلاغ اتحادیه براساس آنالیز قیمت و رعایت انصاف نرخ را افزایش دهد.

شهریور خطاب به مسئولان شهرستان دستور داد: بازرسان بخش های متولی روزانه از نانوایی‌ها بازدید کنند و تمام نکات لازم الاجرای نانوایان اعم از کیفیت، نصب نرخ مصوب، پخت هماهنگ با مجوز و ... گزارشی مکتوب و مصور در همان روز ارائه دهند.

این مقام مسئول تأکید کرد: نرخ نانوایی‌های حجیم و فانتزی نیز با توجه به آرد دریافتی (نیمه یارانه‌ای یا آزاد) مشخص و برای شهروندان اعلام شود.

معاون برنامه‌ریزی و اداری- مالی فرماندار شمیرانات نیز در این جلسه با اشاره به اعتراض نانوایان شهرستان نسبت به عملکرد شرکت توزیع کننده آرد از کارخانه به نانوایی توضیح داد: با توجه به اینکه نانوایان بسیاری به این مساله اعتراض داشته و کاملاً هم به حق است موضوع پیگیری شد و به نتایج مثبتی رسید.

بهروز صداقتی افزود: شرکت خلیج فارس که مسئول حمل و نقل آرد از کارخانه ها به نانوایی بود به دلیل مسائل داخلی عملکرد ضعیفی دارد که مقرر شد اولاً تعداد کارخانه های خدمات دهنده به نانوایان شهرستان از ۱۳ کارخانه کاهش یابد تا جمع آوری آرد برای شرکت حمل و نقل مقرون به صرفه‌تر شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت نان اظهار داشت: دولت از سال ۹۳ تاکنون هیچ افزایش قیمتی را برای نان مصوب نکرده بود تا اینکه اخیراً بنا بر ضرورت نرخ جدید مصوب و ابلاغ شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در استان تهران نرخ قیمت نان در سه شهرستان تهران، ری و شمیرانات مشترک است و ۱۳ شهرستان دیگر بنا بر بررسی منطقه توسط مسئولان محلی تعیین می‌شود.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار شمیرانات نرخ چهار نان بربری، سنگک، تافتون و لواش را در نانوایی‌های یارانه ای به ترتیب یکهزار، یکهزار و ۲۰۰، ۵۵۰ و ۳۰۰ تومان و وزن آنها را به ترتیب ۵۱۰، ۴۰۰، ۲۳۰ و ۱۴۰ گرم اعلام کرد.

بنا بر اعلام صداقتی قیمت نان‌های مذکور در نانوایی‌های آزادپز نیز به ترتیب یکهزار و ۵۰۰، یکهزار و ۸۰۰، ۸۵۰ و ۴۵۰ تومان و وزن نان‌ها به ترتیب ۵۸۰، ۴۴۰، ۲۸۰ و ۱۷۰ است.

وی یادآور شد: با تغییر وزن نان قیمت نیز افزایش خواهد داشت که شهروندان باید به این مساله توجه داشته باشند اما وزن این نرخ‌ها نیز مصوب شده است و مقابل نانوایی ها نصب می‌شود.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبارقصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار