وقتی مسئولان اصلاح‌طلب از قوانین فقهی کشور شرمنده‌اند
کد خبر: ۷۸۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 01 October 2019

«محسن هاشمی»، رئیس شورای شهر تهران طی اظهاراتی در مراسم بزرگداشت روز گردشگری گفته است:

«محدودیت‌های ایدئولوژیک هم در کشور سبب شده نتوانیم صنعت گردشگری را افزایش دهیم که باید ارزش‌ها را که می‌تواند برخی از آنها کاذب باشد در وزارتخانه مربوطه جدا (کنیم) تا بتوانیم این صنعت را گسترش دهیم. »

او در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: تهران در ارتفاع 1200 متر از سطح دریا قرار گرفته در حالی که فرودگاه دبی و یا استانبول در سطح صفر تا 10 از سطح دریا قرار دارد. بنابر این تهران می‌تواند 70 درصد سفرهای ترانزیتی شرق به غرب و برعکس را جذب کند ولی به دلیل محدودیت‌های ایدئولوژیکی که من اینجا نمی‌گویم که مشکل پیدا کنند از درآمد ترانزیتی محروم هستیم.

هاشمی در ادامه به موضوع برخی محدودیت‌ها پرداخت و گفت: باید از فقها کمک بگیریم و از مسئولین اجرایی می‌خواهم که به فقها سر بزنند و کشور را از صنعت گردشگری بی‌نصیب نکنند. درآمد گردشگری از درآمد نفت و درآمد حاصله از مالیات می‌تواند بیشتر باشد به ویژه اگر مسافران و گردشگران خارجی باشند.

به گزارش فارس، عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: این مسئله ارزشش را دارد. باید رودربایستی‌ها را کنار گذاشت و راه‌حل پیدا کرد. حتما راه‌حل‌هایی در این زمینه است.

هاشمی گفته است: از نظر قوانین اجبار نداریم که نسبت، برای ورود به هتل چک شود ولی هویت باید بررسی شود. در فقه نیز نیامده که نسبت را چک کنند چرا این ظرفیت را استفاده درست نمی‌کنیم تهران دارای فضاهای خالی زیادی برای گردشگران است و از این موضوع نباید به سادگی گذشت. [6]

*اظهارات عجیب هاشمی درباره محدودیت‌های ایدئولوژیک صنعت توریسم را کسی باور می‌کند که از قوانین صنعت توریسم در سایر ممالک جهان بی‌خبر باشد!

و البته این هم از درد روزگار است که نگاه کارگزارانی به سیاست؛ حتی خواستار زدودن محدودیت‌های ایدئولوژیک هم می‌شود تا بی‌هنری خود در پیشرفت کشور را با مقولاتی مثل آزادسازی حجاب و شراب و ... برای توریست‌ها جبران کند!

از طرف دیگر، یک نگاه مدقّانه به ضعف‌های صنعت توریسم در ایران به وضوح نشان می‌دهد که مشکل ما نه آنچه آقای هاشمی نمی‌تواند، بگوید! بلکه مقولات دیگری از جمله ضعف تبلیغات و عدم وجود ژن مدیریت جهادی در دیدگاه‌های اجرایی اصلاح‌طلبان است.

چه اینکه اگر آنها مثلا در همین 6 سال اخیر که دولت، مجلس و شورای شهر را در دست داشته‌اند؛ خدمات و زیرساخت‌های بهتری فراهم می‌آورند و مثلا سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی مطلوب ایجاد می‌کردند تا شایعه ضرورت مصرف قرص ضد ادرار برای فرار از برخی سرویس‌های نه چندان با کیفیت بین‌راهی در ایران رنگ ببازد یا مشکل بوی بد در مسیر فرودگاه امام را حل می‌کردند؛ امروز محسن هاشمی نمی‌توانست به راحتی چنین سخنان غلطی را به زبان بیاورد.

گفتنیست، ‌ اشاره هاشمی به چک نسبت گردشگران در هتل‌های ایران شامل توریست‌های خارجی نیست و همه می‌دانند که توریست‌های خارجی که به ایران سفر می‌کنند؛ هیچ مشکلی در این زمینه ندارند و نسبت آنها با یکدیگر چک نمی‌شود. اگرچه درباره توریسم داخلی نیز می‌توان در صورت عدم ضرورت؛ این قانون را ملغی کرد.

 

لازم به توضیح است که اظهارات هاشمی در حالیست که میزان ورودی گردشگران خارجی به ایران طی یک دهه گذشته سیر صعودی داشته است. و این افزایش البته شامل گردشگران کشورهای غیر مسلمان نیز می‌شود.

از طرفی، این اظهارات نسخه عربستانی نگاه به صنعت توریسم نیز ارزیابی می‌شود. نگاهی که فکر می‌کند می‌تواند علیرغم نداشتن جذابیت‌های ناشی از وجود زیرساخت‌ها در یک کشور؛ اما با به راه‌انداختن دیسکوهای حلال، لغو حجاب و در یک کلام لغو محدودیت‌های ایدئولوژیک، سبب افزایش حضور گردشگران خارجی شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار