فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: راهپیمایی اربعین گواه قدرت و عظمت تشیع و حضور با عزت و با کفایت ملت ایران در این روزهای پر تلاطم سیاسی و نظامی است.
کد خبر: ۷۸۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 29 September 2019

فرماندار شمیرانات: راهپیمایی اربعین گواه قدرت و عظمت تشیع است

به گزارش تابناک تهران، سیاوش شهریور روز شنبه در جلسهٔ شورای فرهنگ عمومی شمیرانات اظهار داشت: پیاده روی اربعین دو وجه معنوی و سیاسی دارد که وجه سیاسی آن به مراتب قوی تر است.

فرماندار شمیرانات تأکید کرد: پیاده روی امسال باید گواه سلحشوری، استقلال خواهی، نجات خواهی، استعمار ستیزی و وحدت دو کشور ایران و عراق باشد که جنگی فرساینده در این سال ها این دو کشور را از هم دور کرده بود.

وی اعلام کرد: مدیریت پیاده روی اربعین در نجف بر عهده استان تهران است و طی جلساتی مکرر در استانداری تمام وظایف اداری و اجتماعی تقسیم شده است.

شهریور تأکید کرد: دولت در این حماسه آفرینی گسترده تنها وظیفه ی ساماندهی کمک های مردمی را دارد و تمام هزینه ها توسط مردم تأمین می شود.

امام جمعه بخش لواسانات نیز بیان داشت: تاکنون موکب های بسیاری در سطح شهرستان معرفی شدند که آمار موثقی از آنها در دست نیست لذا فوراً موکب ها شناسایی و اطلاعات آنها جمع آوری شوند تا بتوانیم پس از ایام اربعین نیز در دیگر امور فرهنگی و عرصه های مرتبط از همکاری و ظرفیت آنها استفاده کنیم.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی تصریح کرد: با جمع آوری اطلاعات موکب ها می توانیم مردم شهرستان را از خدمات این مجموعه آگاه کنیم تا بهره مند شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات خاطرنشان کرد: موکب داران و فعالان این عرصه عاشقانه و خالصانه فعالیت می کنند و این ویژگی ها در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی اثر فراوانی خواهد داشت.

لواسانی تصریح کرد: برگزاری مراسم و پیاده روی اربعین اقدامی کاملاً مردمی است و نباید دولتی شود.

وی اذعان داشت: راهپیمایی با شکوه اربعین کاری عظیم است که امام خمینی (ره) آن را احیا کردند.

بخشدار لواسانات نیز در این جلسه اعلام کرد: موکب ها در ۳ نقطه نجف مستقر شده و از ۱۲ مهرماه آماده استقبال از زائران اباعبدالله خواهند بود.

به گفتهٔ حمید دانش آموز، پیش بینی می شود اسکان و پذیرائی ده الی دوازده هزار زائر در این موکب ها انجام شود.

امام جمعه بخش رودبار قصران اظهار داشت: یکی از برکات دفاع مقدس درس عزم و اتحاد ملی بود که اگر امروز هم سرلوحه کارمان قرار گیرد می توانیم در این جنگ تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی پیروز شویم.

حجت الاسلام سید مجتبی حسنی تصریح کرد: دفاع مردم در جنگ تحمیلی تنها از خاک میهن نبود و ملت مقتدرانه از آرمان های مقدس انقلاب و اسلام صیانت کردند.

مصطفی اسکندری، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شمیرانات نیز آمار شهدای دفاع مقدس، ترور و مدافع حرم این شهرستان را ۳ هزار و ۲۹۵ نفر اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار