معاون سیاسی فرماندار شهرستان پردیس گفت: شرایط کار مناسبی در شهرستان داریم اما متقاضیان کار خواهان پشت میزنشینی هستند.
کد خبر: ۷۸۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 24 September 2019

به گزارش تابناک تهران، حسن بابایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار بالای فرصت های شغلی در شهرستان، خاطر نشان کرد: از سوی اداره کار، رفاه و تعاون بیش از ۲ هزار فرصت شغلی به متقاضیان معرفی شده است که یک هزار و ۲۸۰ نفر متقاضی کار در شهرستان، مشاغل معرفی شده را به دلیل درخواست حقوق و مزایای بالا و راحتی در انجام کار، آن را نپذیرفتند.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب شرکت عمران شهر جدید پردیس، خاطر نشان کرد: سید مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس طی اطلاعیه ای از نیروهای ماهری که در امر ساخت و ساز مهارت دارند دعوت به کار کرده تا افراد به میزان مهارت خود در پروژه‌های مسکن مهر توسط پیمانکاران مشغول به کار بشوند.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه اشتغال و ازدواج مهمترین مسائل جوانان هستند، خاطر نشان کرد: رفع مشکل اشتغال جوانان در اولویت قرار دارد، با فرهنگسازی برای ازدواج آسان و پایین آوردن سطح توقعات جوانان مشکل ازدواج مرتفع خواهد شد.

بابایی با اشاره به بی برنامگی ۲۳ دستگاه متولی جوانان در شهرستان، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری رسیدگی به مسائل جوانان باید در راس امور قرار گیرد اما دستگاه‌های متولی عملکرد مناسبی برای رفع مشکلات جوانان ندارند.

وی با بیان اهمیت اقدامات فراگیر افزود: بر اساس آمار ارائه شده طی شش ماه گذشته تنها پنج مورد ازدواج با کمک دستگاه‌های متولی ثبت شده است، فراگیری یک اقدام زمانی محقق می‌شود که ۳۰ درصد از جامعه هدف را درگیر کند که در این مورد به هدف خود نرسیدیم.

معان سیاسی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به تدوین طرح جامع فرهنگی در حوزه فضای مجازی، اظهار داشت: سواد رسانه‌ای امروز یک ضرورت است و با توجه به اینکه  ۹۰ درصد رسانه را فضای مجازی تشکیل می‌دهد، سهم آموزش در این حوزه بسیار ناچیز است.

بابایی گفت: جامعه امروز ما سواد تخصصی برای استفاده از فضای مجازی را ندارد.

وی افزود: به منظور رفع مشکلات موجود، تهیه طرح فرهنگی جامع با بضاعت ساختاری شهرستان را به منظور آموزش کاربرد درست فضای مجازی را در دست اقدام و اجرا داریم.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان پردیس خاطر نشان کرد: در این طرح،  گروه‌های مرجع ما روحانیون، اصناف، کارگران، صنعتگران، آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان هستند که برای هرگروه آموزش‌های مورد نیاز تعریف شده است و آموزش به همه مردم در فضاهای عمومی در گام دوم طرح اجرایی خواهد شد.

بابایی با اشاره به نحوه نظارت بر فضای مجازی، اظهار داشت: کمیسیون نظارت بر فضای مجازی ناظر بر عملکرد این مقوله در شهرستان است و در شرایط خاص دستگاه قضایی و پلیس فتا با تصویب کمیسیون ورود پیدا می‌کنند، برخورد سلبی آخرین راهکار کمیسون برای نظارت بر فضای مجازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار