معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ظرفیت مترو تهران در یک سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته گفت: رشد استفاده از این وسیله نقلیه در این مدت تنها پنج درصد بود.
کد خبر: ۷۸۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 24 September 2019

مسافران مترو تهران پنج درصد افزایش یافت

به گزارش تابناک تهران، محسن پورسید آقایی روز سه شنبه در نشست روز بدون خودرو تاکید کرد: امروز میزان ظرفیت مترو تهران ۵۴ درصد افزایش داشته است یعنی از سرفاصله بین ۵ تا ۶ دقیقه به سرفاصله ۳.۵ دقیقه رسیده ایم اما تنها رشد استفاده از این وسیله تنها ۵ درصد بود.

وی ادامه داد: این یعنی اینکه راه حل مشکل تهران فقط توسعه حمل و نقل عمومی نیست و باید نسبت به وضع محدودیت برای خودروها هم اقدام کنیم تا این دو بال کنار هم مشکل تهران را حل کنند.

معاون شهردار تهران گفت:‌ ما با تعریض خیابان‌ها مخالفیم ‌و اعتقادمان این است که باید خیابان‌ها از خودروها گرفته شود و به شهر و شهروندان بازگردد؛ اصولاً تعریض خیابان‌ها راهکاری مثل اتوبان سازی است.

وی تصریح کرد: ما به موضوع خیابان کامل هم توجه کردیم یعنی از این پس خیابان فقط متعلق به خودروی شخصی نیست و باید همه مُدهای حمل و نقل عمومی مثل دوچرخه و خودروهای حمل و نقل عمومی از خیابان سهم داشته باشند.

پورسید آقایی گفت: از این پس در هر ماه در یک منطقه یک خیابان کامل را بازطراحی خواهیم کرد و به مردم تحویل می دهیم تا شهری زیست پذیرتر داشته باشیم.

وی افزود: همچنین دوچرخه های اشتراکی هم به میدان آمدند و امروز روزانه ۴ هزار نفر از دوچرخه های اشتراکی استفاده می کنند.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: شاید این عدد خیلی بزرگ نباشد اما شروع خوبی است زیرا ما کار را از صفر شروع کردیم و در هشت ماه گذشته تا کنون از آزادسازی نزدیک به ۱۴ تن کربن جلوگیری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار