رئیس پلیس راهور کردستان عدم رعایت حق تقدم توسط رانندگان را بیشترین دلیل تصادفات رانندگی درون شهری در استان اعلام کرد.
کد خبر: ۷۸۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 21 September 2019

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ برزو مرادی در نشست خبری اظهار کرد: میزان تصادف درون شهری منجر به فوت در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۵۰۰ خودرو به چرخه ترافیک استان اضافه می‌شود، گفت: کاهش تصادفات، نشان از ارتقا فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در استان دارد.

رئیس پلیس راهور کردستان با اشاره به اینکه رانندگانی که تقاضای مساعدت و کاهش جریمه داشتند، نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافتند، تصریح کرد: به دنبال کاهش حضور پلیس در معابر و کنترل هوشمند ترافیک در استان هستیم.

وی عدم رعایت حق تقدم توسط رانندگان را بیشترین دلیل تصادفات رانندگی درون شهری در استان اعلام کرد و گفت: این استان ظرفیت بالایی برای ارتقا فرهنگ رانندگی در کشور دارد و باید رسانه‌ها و دستگاه های مختلف در این حوزه گام بردارند.

مرادی از افتتاح مانیتورینگ پلیس راهور در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: رویکرد ما اعمال قانون نیست بلکه هدف فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه سیستم دست‌افزار در اختیار ماموران پلیس راهور قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با استفاده از این سیستم، عملکرد ماموران کنترل و با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان به استفاده از شیشه دودی در خودرو توسط برخی رانندگان اشاره کرد و گفت: در صورتی که اشخاص از 3 متری قابل رؤیت نباشند، این رانندگان جریمه می‌شوند.

وی به جریمه بانوان سرنشین خودروهایی که حجاب را رعایت نمی‌کنند اشاره کرد و افزود: این خودروها بدون اینکه متوقف شوند، به صورت پیامکی جریمه برای آنان ارسال می‌شود.

مرادی از تلاش پلیس برای ارتقا فرهنگ ترافیک در استان خبر داد و تصریح کرد: هرسال از ابتدای سال تحصیلی، در مدارس قوانین راهنمایی و رانندگی به صورت مستمر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار