دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان با بیش از 20 سال تجربه آموزشی و مهارتی در حالی کمر به قطع و حذف این دانشگاه کرده اند که هیچ یک از رشته های مقطع کاردانی وکارشناسی این دانشگاه در دیگر دانشگاه ها وجود ندارد و در نوع خود منحصر به فرد است.
کد خبر: ۷۸۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 18 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان در حالی مهرماه امسال پس از 20 سال دانشجو نمی پذیرد که پس از صرف هزینه های میلیاردی برای ساخت و ساز و توسعه دانشگاه مصوبه برای تعطیلی آن آمده است و این یعنی اتلاف بزرگ و هدر رفت منابع در بحرانی ترین زمان اقتصادی کشور.
علت چیست به خاطر اینکه تنها 25 درصد هزینه و درآمد این دانشگاه در جیب دانشگاه جامع علمی کاربردی می رفته و به همین دلیل تصمیم بر آن شد که دانشجویان تحت پوشش مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی در شهرهای دیگر همچون نجف آباد و هرند و غیره بروند که صددرصد هزینه ها در جیب متولیان امر برود.
دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان که برای مقطع کارشناسی ثبت نام کرده اند و پس از تعطیلی این دانشگاه باعث آواره شدن آنها شده اند و به اجبار آنها را رهسپار دانشگاه های دیگر در شهرستان ها می کنند علی رغم اعتراضات بسیار اما هیچ یک از مسئولان ومتولیان امر پاسخ ندادند.
در این دانشگاه رشته های امور فرهنگی، انیمیشن، چاپ، روابط عمومی، تدوین، کمک کارگردانی، عکاسی خبری، گرافیک، موسیقی نوازندگی ساز ایرانی وکلاسیک، آواز ایرانی و عکاسی و بازیگری  و مجری گری تدریس میشود.
سید محمد قلمکاریان، مدیر دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان با بیان اینکه برای نگهداشتن این دانشگاه باید یک مطالبه جدی شکل بگیرد همانگونه که در دیگر استان ها شاهد ورود جدی مسئولان به این حوزه بودیم و مانع تعطیل شدن دانشگاه فرهنگ و هنر در اصفهان شدند، افزود: این دانشگاه در 30 هزار متر مربع فضا ساخته شده است که تعطیلی آن یعنی عملا بلا استفاده ماندن این میزان امکانات  و تجهیزات و فضای آموزشی در شرایطی که باید از تمامی منابع و امکانات در جهت رونق تولید استفاده برد.
وی بیان داشت: تعطیلی دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان یعنی عملا بیکاری تعداد زیادی نیرو و پرسنل آنهم در زمانی که شاهد موج شدید بیکاری هستیم.
مدیر دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان گفت: از مهرماه امسال شاهد پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی نخواهیم بود.

برگزاری چهاردهمین دوره از جشنواره ملی تصویرگری رضوی در اصفهان

قلمکاریان که دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی نیز هست، ادامه داد: این جشنواره آبان امسال در بخش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
وی گفت: هنرمندان تصویرگر می‌توانند تصویر آثار خود را تا۳۰ مهر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تصویر گری رضوی افزود: کارگاه پایانی و رقابتی و اختتامیه این رویداد به ترتیب روزهای ۲۲ و ۲۳ و ۱۴ آبان امسال به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره محدودیت سنی ندارد، افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با جنبه‌های مختلف زندگی حضرت رضا(ع)، فراهم کردن زمینه تبادل تجربیات تصویرگران در سطح ملی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری مرتبط با سیره اهل بیت و توجه به جنبه‌های تصویری بارگاه ملکوتی امام هشتم و مفهوم زیارت از اهداف برگزاری جشنواره است.
قلمکاریان، گسترش ارزش‌های انسانی و معنوی به‌عنوان بخش مهمی از فرهنگ ایرانی- اسلامی، تشویق هنرمندان تصویرگر به خلق آثار با موضوعات مذهبی و اخلاقی به‌ویژه زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع) و کشف استعدادهای جدید در حوزه تصویرگری با نگاه تازه به موضوع و خلاقیت در اجرا را از دیگر اهداف این رخداد فرهنگی- هنری برشمرد.
دبیر این برنامه گفت: محورهای این جشنواره شامل احادیث رضوی، حرم رضوی، سبک زندگی و سیره رضوی، نماز طلبِ باران، داستان‌های رضوی، کاروان‌ها و زائران پیاده، نماز عید فطر، حدیث سلسله‌الذهب و کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی و اهل بیت است.
وی تصریح کرد: از بین آثار ارسال شده ۳۰ تا ۴۰ اثر به بخش پایانی و نمایشگاه نهایی راه خواهد یافت.
قلمکاریان با اشاره به اینکه جشنواره ملی تصویرگری رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا(ع) و دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی به آدرس esfahan.shamstoos.ir ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار