فرماندار فیروزکوه گفت: هر مدرسه ای نسخه محلی و قابل استفاده خود را می خواهد چرا که تنها مدیران مدارس مسائل و مشکلات را از نزدیک درک می کنند.
کد خبر: ۷۸۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 18 September 2019

حل مشکل مدارس نیازمند نسخه های محلی است

به گزارش تابناک تهران،  بعد از ظهر سه شنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه  در همه جوامع مدرسه نقطه اتصالی بین خانواده و جامعه  است گفت:  در هرجامعه ای دو نهاد تربیتی  وجود دارد که اولین نهاد خانه و خانواده است و افراد برای نقش آفرینی در جامعه نیازمند ورود به نهاد تربیتی دیگر یعنی مدرسه هستند.

فرماندار فیروزکوه گفت: اعتقاد،‌ ایمان،‌ راه و سبک زندگی، نحوه معاشرت و ارتباط‌گیری، اخلاق و رفتار و توانمندی‌های علمی ما همه از خانه و مدرسه آغاز می‌شود.

وی افزود: مدرسه محل اتصال جامعه با خانه و محلی برای اتصال دیروز، امروز و فردای ماست؛ مدرسه باید بتواند ما را با قرن‌های گذشته آشنا و به تاریخ کشور و همچنین به دنیای امروز متصل و ارتباط ما را با فردا برقرار کند.

رییس شورای آموزش و پرورش فیروزکوه اضافه کرد: اولین روز مدرسه برای همه یک روز به یاد ماندنی است و  در محیطی خارج از خانه در جامعه محدود تری با  افراد دیگر و همچنین یک شخصیت تاثیر گذاری به نام معلم متفاوت از شخصیت  پدر و مادر ارتباط برقرار می کنند.

 یوسفی جمارانی ادامه داد: همان اندازه که حقظ حرمت پدر و مادر در آموزه های دینی ما تاکید شده ،حرمت معلم هم مورد توجه قرار گرفته است چرا که این  معلم است که میخواهد ارزش ها و هنجارها و باور ها ، سبک زندگی و نحوه معاشرت را به دانش آموز منتقل کند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش بار سنگینی بر دوش دارد و معلمان کار بزرگی تا به امروز انجام دادند و همه پیروزی، مقاومت و ایستادگی ما در سایه مدرسه و مربوط به کلاس درس است.

رئیس شورای آموزش و پرورش فیروزکوه با بیان اینکه معلمان نباید دغدغه مطالبات خود را داشته باشند گفت:معلمان فیروزکوه همواره با جانفشانی و گذشت از منافع شخصی خود  به مجموعه آموزشی شهرستان  کمک کردند و این وظیفه ما  و ستاد پشتیبانی  است که از این قشر فرهنگی تقدیر و حمایت کنیم.

نماینده عالی دولت در فیروزکوه با بیان اینکه سیاست گذاری ها باید بر مبنای مدرسه محوری باشد  اظهار داشت:  مسائل مدارس روستایی با شهری و شهرستانی با استانی و حتی منطقه ای و محله ای متفاوت است و هر مدرسه ای نسخه محلی و قابل استفاده خود را می خواهد چراکه تنها  مدیران مدارس مسائل و مشکلات را از نزدیک درک می کنند.

وی گفت:در بسیاری از جوامع در مدارس ابتدایی کاملا سبک زندگی را فرا می گیرند یعنی نهاد ها در حوزه های مختلف نظم، امنیت، بهداشت و  مدیریت شهری در بین دانش آموزان حضور پیدا می کنند و بخش هایی از وقت مدرسه را به آنها اختصاص میدهند که می طلبد مدارس ما هم  در کنار متون درسی و علمی از این ظرفیت ها نیز استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار