پیگیریهای تابناک نتیجه داد
از دلایل و زمینه های اعتراف دیرهنگام اما امیدبخش استاندار اردبیل درباره آمارهای اشتغال استان خبری در دست نیست اما او بالاخره بعد از یک سال پافشاری عجیب...
کد خبر: ۷۸۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 15 September 2019

تابناک اردبیل- افزون بر یک سال پیش، تابناک اردبیل نخستین رسانه ای بود که دست روی آمارهای غیرواقعی اشتغال در استان گذاشت و از شخص استاندار اردبیل خواست روند ناصواب دستگاههای آمارساز را متوقف کند.

با این وجود نه تنها آقای بهنامجو حاضر نشد جلوی این روند را متوقف کند بلکه با بی توجهی به انتقادات دلسوزانه رسانه ها و دفاع از آمارهای اشتغال و وعده انجام نشده انتشار آمار اشتغال با کد بیمه، عملاً به دستگاهها چراغ سبز نشان داد تا همچنان این شیوه نادرست و ناشایست را تداوم بخشیده و به رویه مبدل کنند.

به طوری که استاندار اردبیل بدون ارائه مستندات پایه ای اشتغال واقعی( انتشار کد بیمه احباری و ...)، آمار اشتغال در سال 97 را حدود 18 هزار نفر در استان اعلام کرد و وعده داد در سال جاری نیز 20 هزار شغل دیگر ایجاد خواهد شد!

در این باره بخوانید
ضرورت راستی آزمایی آمار5000 نفری اشتغال در اردبیل
سال 97 رو به اتمام؛ 20 هزار شغل در ابهام
نماینده مجلس: آمار اشتغال 20 هزار نفری شفاف نیست
ممنوعیت آمارسازی در ایجاد 20 هزار شغل
#اشتغال_جدید_اردبیل
استاندار اردبیل:آمار اشتغال جدید را با کد بیمه منتشر میکنیم
آقای استاندار! خبرنگاران را به مرکز راستی آزمایی اشتغال ببرید
آمار عجیب وغریب در لیست وام‌های اشتغال استان اردبیل
آمارسازی اشتغال در اردبیل کار دست وزارت کار داد

بررسی ها نشان می دهد که استان همدان هم طی یک سال گذشته دقیقاً شرایط مشابه استان اردبیل را تجربه کرده است اما امیرخجسته، نماینده مردم این شهر ار جمله کسانی بوده که به طور جدی خواهان راستی آزمایی آمار اشتغال در همدان شده و استاندار را مجبور کرد تا آمار اشتغال استان در سال 97 از طریق مکانیزم های مشخص مورد ارزیابی قرار گیرد.

از دلایل و زمینه های اعتراف دیرهنگام اما امیدبخش استاندار اردبیل درباره آمارهای اشتغال استان خبری در دست نیست اما او بالاخره بعد از یک سال پافشاری عجیب روی آمارهای سراسر سئوال برانگیز اشتغال استان در روز پنجشنبه 21 شهریور ماه جاری و در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اعلام کرد: ستاد اشتغال استان آمارهای ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت ، معدن و تجارت را راست آزمایی کرده و میزان واقعی اشتغالزایی انجام گرفته را استخراج می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل وی بیان کرد:  هیچ اجباری برای ارائه آمارهای غیر واقعی اشتغال از سوی دستگاه های اجرایی وجود ندارد و دستگاه ها با توجه به توان اشتغالزایی ، آمارهای واقعی را ارائه دهند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
بازم خداامواتشوبیامرزه،
اعتراف به کم کاری یاعدم سنخیت امارباواقعیات نشان ازتواضع ایشان هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار