استاندار خوزستان با بیان اینکه همیشه فضای همدلی و مشارکت با یکدیگر است که موجب توسعه می شود، عنوان کرد: پروژه های عمرانی مختلفی توسط شهرداری آغاز شده که با بهره برداری از آن شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ 14 September 2019

غلامرضا شریعتی در آیین کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح ۱۸ متری کیان آباد- مهر شهر اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد این هستیم که هر کجا فعالیت ها با همدلی و همکاری انجام شده خروجی خوبی دریافت کرده ایم.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه اکنون فضای همدلی خوبی را بین مسئولان شاهد هستیم، افزود: هیچکس منکر این نیست که استان خوزستان و کلان شهر اهواز در مقایسه با دیگر کلان شهرها از عقب افتادگی برخوردار نیست.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مقصر اصلی این عقب افتادگی هیچکس جز خود ما نیست، ما باید با کنار گذاشتن اختلاف ها و با هدف واحد توسعه استانی برای جبران این کاستی ها تلاش کنیم.

شریعتی اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مدیران شهری و شورای شهر حل مشکلات ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد شهری است، بخشی از این وظیفه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باز می گردد و بخشی دیگر با تکمیل تقاطع ها و اتصال رینگ های حمل و نقل میسر می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم توزیع ترافیک به صورت متعادل در سطح شهر گفت: انجام چنین پروژه هایی سبب خلق ثروت برای صاحبان املاک در سایر نقاط می شود و تردد در مناطقی مانند مهرشهر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: برای تسهیل رفت و آمد در رینگ غرب به شرق اهواز پروژه هایی از جمله ساخت تقاطع های غیر همسطح میدان دانشگاه و جمهوری پیش بینی شده که این پروژه ها با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته می شوند.

شریعتی با بیان اینکه همدلی خوبی بین شورای شهر و شهردار اهواز وجود دارد، بیان کرد: این همدلی موجب شده پروژه های خوبی در سطح شهر به صورت متوازن آغاز شود که خروجی آن توسعه تمام محله ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه همیشه فضای همدلی و مشارکت با یکدیگر است که موجب توسعه می شود، عنوان کرد: پروژه های عمرانی مختلفی توسط شهرداری آغاز شده که با بهره برداری از آن شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی خواهد شد.

همچنین جمال عالمی نیسی در این آیین در خصوص عملکرد شهردار اهواز اظهار کرد: در طول یک سال و اندی که در فرمانداری خدمت می‌کنم همیشه از شهرداران منتخب شورا حمایت کرده ام و پشتیبان عملکرد شهردار اهواز هستم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه شهردار اهواز جوان و باانرژی است، امیدواریم با همکاری همه ادارات، ارگان‌ها و شورای شهر در پیاده‌سازی ایده هایش موفق باشد.
 
فرماندار اهواز گفت: اکنون برای قضاوت در مورد عملکرد شهردار اهواز زود است زیرا مدت کوتاهی است که به عنوان شهردار اهواز انتخاب شده است اما انرژی وی امیدبخش است.
 
عالمی نیسی گفت: اینکه تا چه اندازه شورای شهر اهواز همراهی و ارگان‌های دیگر همکاری خواهند کرد، در موفقیت شهردار اهواز نقش دارد و  همراهی شورا و همکاری نهادهای دولتی در موفقیت شهردار شرط مهمی است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون اعضای شورای شهر با شهردار اهواز همراهی داشته‌اند، تصریح کرد: شورای شهر وظایف قانونی دارد؛ انتصاب و عزل شهردار از وظایف شورای شهر است و ما نمی‌توانیم تکلیفی در این زمینه بر شورای شهر داشته باشیم و نمی‌توانیم از اعضای شورا از سلب اختیار کنیم. نمی‌توانم در مورد تصمیم اعضای شورای شهر قضاوت کنم.
 
در ادامه موسی شاعری اظهار کرد: مطالعات ترافیکی شهر اهواز در گذشته انجام شده و در این دوره تصمیم به اجرا گرفته شد.

وی با بیان اینکه ۹ تقاطع در راستای کاهش ترافیک برنامه ریزی شده است، افزود: با احداث این پروژه ها مشکل یک رینگ ترافیکی شهر اهواز مرتفع خواهد شد.

وی به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ۱۸متری کیان آباد- مهرشهر اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت زیر گذر به طول ۳۹۰ و عرض ۱۷ متر با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال اجرا می شود که احداث آن منجر به کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیکی منطقه کیان آباد و پل صیاد شیرازی خواهد بود و موجب رونق در این بخش نیز می شود.

شهردار اهواز عنوان کرد: مدت اجرای این پروژ ۱۸ماه است اما بنا شده در سه شیف کار شود و زودتر از موعد به بهره برداری برسد.

وی از آغاز دو ابر پروژه دیگر در هفته های آینده خبر داد و تصریح کرد: این دو ابر پروژه شامل دو تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه و میدان جمهوری می شود که جمعا بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط مجموعه خاتم الانبیاء خواهیم داشت.

شاعری بیان کرد: مجموعه این پروژه ها می تواند موجب تحول چشمگیری در رونق و توسعه حوزه عمرانی شهر اهواز داشته باشد.

وی در خصوص قطار شهری اهواز گفت: امیدواریم با کمک مسئولان استانی و شهرستانی بتوانیم گره کور پروژه قطار شهری اهواز را مرتفع کنیم و در همین دوره شورا شاهد افتتاح فاز نخست آن باشیم.

شهردار اهواز از موافقت‌نامه اجرایی چندین پروژه شهری اهواز با استانداری خوزستان اشاره کرد و افزود: در راستای این توافق نامه ۲۸۰ میلیارد تومان پروژه است که نیمی از این مبلغ از سوی استانداری تامین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار