مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران با انتقاد از موج مدرک‌گرایی در جامعه گفت: بیش از ۷۰ درصد آموزش‌هایی که امروز ارائه می‌شود تئوری است و نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.
کد خبر: ۷۷۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 04 September 2019

تهران| 70 درصد آموزش‌ها به بازار کار منتهی نمی‌شود

به گزارش تابناک تهران، رضا گرزین امروز در آئین افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان استان تهران که در اردوگاه شهید غلامی اسلامشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه ما از بسیاری الگوهای نادرست و نامیمون رنج می‌برد اظهار داشت: 40 سال پیش که نهضت سوادآموزی به امید ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور شکل گرفت بسیار موفق عمل کرد اما امروز در شرایطی که جامعه ما از بی‌سوادی مهارتی، الکترونیکی و کارآفرینی رنج می‌برد و این بی‌سوادی در جامعه ما سایه افکنده نباید تنها به فکر افزایش آمار سواد خواندن و نوشتن باشیم.

وی بیان کرد: بسیاری از آموزش‌هایی که امروز ارائه می‌شود به بازار کار منتهی نمی‌شود و بیش از 70 درصد آن‌ها تئوری است و نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند و باید جای آموزش تئوری با آموزش عملی و مهارتی جابه‌جا شده و موج مدرک‌گرایی که در جامعه وجود دارد حذف شود.

بیشتر بخوانید

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران با تأکید بر آموزش مهارت‌ها و قابلیت‌ها به دانش‌آموزان افزود: رابطه بسیار بالایی بین مهارت‌آموزی و اشتغال وجود دارد، در حالی که این رابطه بین دانشگاه و تحصیلات بالاتر با اشتغال وجود ندارد و بسیاری از مهارت‌ها نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد.

 گرزین ادامه داد: در حال حاضر در جامعه فضا برای انسان‌های بی‌مهارت روز به روز تنگ‌تر می‌شود و جامعه از بی‌سوادی مهارتی رنج می‌برد که بهتر است برای اینکه فرزندمان ورود موفقی برای زندگی اجتماعی داشته باشد آموزش یکی از مهارت‌ها را در سبد زندگی قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دنیای امروز دیگر شغل موفقی وجود ندارد بلکه انسان‌های موفق وجود دارند و امیدوارم کارآفرینی در آینده به چشمه جوشانی تبدیل شود که از معضلات و مشکلات جامعه بکاهد و بر اشتغالزایی و رونق تولید بیافزاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار