به گفته استاندار تهران، با تکمیل مراکز درمانی و بیمارستانی امسال و سال آینده، چهار هزار تخت به مجموعه تخت های بیمارستانی این استان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۷۷۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 04 September 2019

استاندار: ۴ هزار تخت بیمارستانی ظرف دو سال آینده به استان تهران اضافه می‌شود

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای درمان استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: ضرورت تغییر نگرش در حوزه سلامت در این استان از مدت ها قبل احساس می شد و با وضعیتی مواجه بودیم که به لحاظ سرانه تخت بیمارستانی چه در پایتخت و چه در سطح شهرستان های استان کمبود ویژه ای را احساس می کردیم.

وی که پیش از این سران تخت بیمارستانی استان تهران را ۰.۶ به ازای هر یک هزار نفر اعلام کرده بود، یادآورشد: در چهار سال گذشته پروژه های خوبی را برای ساخت و جایگزینی بیمارستان ها چه در تهران و چه شهرستان ها آغاز کرده ایم.

محسنی بندپی اظهارداشت: جلسه ای در دفتر وزیر با حضور نمایندگان ملت و مسئولان استان تشکیل شد و در آن برای برگزاری فعال سازی شورای سلامت و امنیت غذایی استان و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های در دست ساخت تصمیم گیری شد.

استاندار تهران گفت: اکنون علاوه بر سرانه تخت بیمارستانی، کمبود تخت آموزشی نیز در این استان مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز در خصوص پروژه های اولویت دار در دست ساختی که امسال می توان آنها را به اتمام و بهره برداری رساند صحبت و تصمیم گیری شد.

محسنی بندپی یکی از این پروژه ها را بیمارستان شهدای تجریش و مهدی کلینیک بیمارستان امام خمینی(ره) برشمرد و از تلاش برای فعال سازی بیمارستان خصوصی ساز شفا در شهر جدید پردیس خبر داد.

استاندار تهران گفت: واقعیت این است که ما یک مقدار نسبت به این استان غافل شدیم، چون تهران نقش ملی دارد و در سراسر کشور افراد دارای بیماری های پیچیده برای ادامه درمان به این استان مراجعه می کنند و از همین رو مراکز درمانی تهران علاوه بر تهرانی ها باید به سایر نقاط ایران نیز خدمات رسانی کند.

وی تاکید کرد: به دلایلی شاید فکر می کردیم که این بیمارستان های کنونی کفاف ارائه خدمات می دهند اما طی چهار سال گذشته به این نتیجه رسیده ایم که باید نگاهمان را نسبت به تمامی مسائل در استان تهران در حوزه آموزشی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و ورزشی تغییر دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار