استاندار تهران گفت: امسال دستگاه‌های اجرایی استان تهران مکلف شدند آنچه در قالب اعتبارات پژوهشی قرار است هزینه کنند از طریق دانشگاه‌های کشور باشد.
کد خبر: ۷۷۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 03 September 2019

اعتبار پژوهشی دستگاه های اجرایی تهران در دانشگاه ها هزینه می شود

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: امسال دستگاه‌های اجرایی استان مکلف شدند آنچه در قالب اعتبارات پژوهشی قرار است هزینه کنند از طریق دانشگاه‌های کشور باشد.

محسنی بندپی افزود: نباید اعتبار پژوهشی به دستگاه‌های دولتی داده شود بلکه باید مشکلات حوزه اجرا در قالب پروژه تعریف شود و کسانی که ظرفیت این کار را دارند به این فعالیت‌ها بپردازند.

وی تاکید کرد: امسال دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردیم آنچه در قالب اعتبارات پژوهشی قرار است هزینه کنند از طریق دانشگاه‌های کشور باشد تا از ظرفیت نخبگان کشور به درستی استفاده شود.

استاندار تهران گفت: تاکید رئیس جمهور به بنده نگاه همه جانبه به سلامت اجتماعی بود که در این زمینه کارگروه سلامت غذا و مسائل پایه‌ای و اساسی را اولویت قرار دادیم و در زمینه اقدامات پیشگیرانه فعال شدیم.

محسنی بندپی با اشاره بر لزوم ورود جدی دانشگاه‌ها جهت رفع مشکلات جامعه به نقش مؤثر دانشگاه‌ها در پرداختن به موضوعات مختلف کشور بر ورود جدی اساتید، محققان و کارشناسان دانشگاهی جهت رفع مشکلات جامعه تاکید کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه واقعیت این است که نتوانستیم جامعه را از ظرفیت دانشگاه بهره مند کنیم بیان کرد: بهتر است که دانشگاه‌ها در زمینه رفع مشکلات داخلی ورود داشته باشند، همچنین در زمینه سلامت، مشکلات فقط به حوزه سلامت جسمی مربوط نمی‌شود بلکه سلامت روانی نیز مطرح است.

محسنی بندپی تاکید کرد: حلقه مفقوده عدم نگرش صحیح در حوزه سلامت است همچنانکه اعتبارات بهداشتی نیز بیشتر به سمت درمان می‌رود و در زمینه آموزش و پیشگیری کمتر اقدامی صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار