فرماندار شهرستان پیشوا گفت:‌ بدعت بزرگترین آفت آئین‌های عزاداری شهادت امام حسین(ع) است که باید از آنها پرهیز کرد.
کد خبر: ۷۷۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 02 September 2019

بدعت، آفت آئین‌های عزاداری است

به گزارش تابناک تهران، حسین عباسی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی با مسئولان هیأت های مذهبی پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: پرهیز از ورود بدعت ها به مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ضرورتی است که مسئولان فرهنگی باید با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم، نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
وی افزود: در نگاه مذهب تشیع و در سفارشات ائمه اطهار، امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بر گره خوردن شور حسینی با شعور و معرفت تأکید شده تا افراد به خوبی از فضائل این ماه در جهت معرفت افزایی استفاده کنند.
وی گفت: در شرایط امروز، جلوگیری از ورود بدعت ها به دستگاه امام حسین(ع) ضرورتی است که مسئولان فرهنگی باید به آن اهتمام داشته باشند لذا از نهادهای مختلف درخواست می شود تا در کنار برگزاری مراسم عزاداری مردمی، برنامه های فرهنگ مناسبی را برای بصیرت افزایی و تقویت اعتقادات عزداران اجرا کنند.
عباسی از مسئولان هیأت های مذهبی خواست تا از اقداماتی که موجب وهن دین و سوء استفاده معاندین تشیع و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود جلوگیری کنند.
وی گفت: در گذشته تمامی اعمالی که در مناطق مختلف انجام می شد، در همان منطقه و یا هیأت عزاداری داری باقی می ماند ولی امروز با گسترش فضای مجازی و استفاده افراد از نرم افزارهای پیام رسان، یک اقدام ممکن است در کمترین زمان، بازخوردهای زیادی در کل کشور داشته باشد.
فرماندار پیشوا تصریح کرد: پیشوا به دلیل میزبانی از امامزاده جعفر(ع) بردار بلافصل امام رضا(ع)، شهرستانی معنوی و مذهبی است که بسیاری از هیأت های مذهبی برای عرض تسلیت در آن حضور پیدا می کنند لذا باید شرایط مناسب برای پذایرایی از زائران و عزاداران حسینی فراهم شود.
وی اظهار داشت: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با باورهای مردم ارتباط مسقیم دارد لذا باید با به کارگیری ابزارهای فرهنگی به تقویت باورهای صحیح و زدودن پیرایه های خرافاتی پرداخت و ارزشمندترین مراسم را بدون بدعت ها برپا کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار