رییس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به دست‌اندرکاران هیات‌های مذهبی تاکید کرد:‌ نباید در برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مزاحمت برای شهروندان ایجاد شود زیرا پیام سالار شهیدان مردم‌داری و دین‌داری است.
کد خبر: ۷۷۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 02 September 2019

به گزارش تابناک تهران، از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محسن هاشمی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه عطر سیب اظهارداشت: محرم، پیام اباعبدالله الحسین به جهانیان است. وی با بیان اینکه رویکرد امام حسین(ع) ظلم ستیزی و مبارزه با حاکم ظالم زمان بوده است، افزود: این پیام باید جنبه بین‌المللی خود را حفظ و به تمام دنیا و حاکمان فاسد دنیا این پیغام را القا کند که مذهب شیعی دارای چنین الگویی است و برای عبور از فساد در جهان تلاش دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هر سال شیعیان در جهان این آیین مذهبی را گرامی می‌دارند بیان کرد: مراقبت از این آیین مذهبی ضروری است تا با استفاده از نوآوری‌های خرافی و روش‌های عزاداری که مناسب شیعیان نیست، خدشه دار نشود. هاشمی با اشاره به برگزاری هفدهمین رویداد عطر سیب یادآور شد: نمایشگاه عطر سیب ویژه ماه محرم چندین سال با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز هیات های مذهبی توسط شهرداری تهران در حال برگزاری است.

وی گفت: فلسفه شکل گیری این نمایشگاه به این دلیل بود تا تمام تجهیزات مورد نیاز محافل عزاداری امام حسین(ع) با هزینه کمتری تامین شود و صاحبان هیات های مذهبی بتوانند تجهیزات خود را به قیمت مناسب‌تری تهیه کنند و در اختیار مردم قرار دهند. رییس شورای اسلامی شهر تهران از تمام دست اندرکاران این نمایشگاه قدردانی و ابراز امیدواری کرد که هر سال این نمایشگاه پربارتر بتواند برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار