عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از یکهزار و 200 کامیون حمل زباله که در تهران فعالیت دارند ۵۰ درصد آنها معاینه فنی ندارند.
کد خبر: ۷۷۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 01 September 2019

نیمی از کامیون‌های حمل زباله پایتخت معاینه فنی ندارند

به گزارش تابناک تهران، شهربانو امانی روز یکشنبه در جریان یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران افزود: این آمار تنها مربوط به کامیون‌های پلاک دار اعلام شده است و بسیاری از پیمانکاران آمار دقیقی از کامیون‌های خود را ارائه نداده اند.
امانی عنوان کرد: متاسفانه عدم نظارت کافی بر این موضوع موجب شده که بیش از ۵۰ درصد آنها فاقد معاینه فنی باشند و مابقی نیز معاینه فنی خود را یا با اغماض دریافت کرده‌اند و یا برای دریافت معاینه فنی به شهرستان‌های دیگر مراجعه کرده‌اند.
عضو شورای تهران ادامه داد:این خودرو ها  اگر بخواهند در تهران معاینه فنی بگیرند، بدون شک رد می شوند.
وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در زمینه بهبود کیفیت هوا، معاینه فنی است، افزود: بر اساس بند ه ماده واحده مصوبه الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین‌آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری، استفاده از خودروهای دیزل و موتورهای دیزل زمینی فاقد برگه معاینه فنی و تأییدیه های زیست محیطی ممنوع است.
وی گفت: همه حوزه‌های اجرایی شهرداری از جمله مناطق، ستاد، شرکت‌ها و مؤسسات مکلف هستند در انتخاب پیمانکاران جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی نسبت به این موضوع توجه کنند.
امانی اظهار داشت: تأیید صورت حساب‌های مالی خدمات خودروها و موتورهای دیزلی در پروژه‌ها منوط به ارائه برگه معاینه فنی و گواهی تأییدیه زیست محیطی معتبر از ابتدای پروژه است.
این عضو شورا ادامه داد: انتظار می‌رود ضمن رعایت مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای لزوم پایش مستمر در این خصوص، گزارشی دقیق از وضعیت و برنامه‌های پیش رو ارائه شود.  

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار