عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ۲هزار و ۵۶۸ خودرو که در حوزه پسماند فعالیت دارند، تنها ۲۰۱ خودرو دارای جی پی اس و قابل ردیابی است.
کد خبر: ۷۷۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 01 September 2019

فقط ۲۰۱ خودرو پسماند در تهران قابل ردیابی هستند

به گزارش تابناک تهران، افشین حبیب‌زاده روز یکشنبه در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر  درباره تاخیر در اجرای سامانه صورت وضعیت الکترونیک به شهردار تهران تذکر داد.
وی گفت: پیش از این درباره تاخیر در عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک در قراردادهای خدمات نظافتی مکانیزه و جمع‌آوری و حمل پسماند تر مناطق ۲۲ گانه تذکر داده ام.
حبیب زاده با بیان اینکه استقرار صورت وضعیت الکترونیک به عنوان یک آیتم تاثیرگذار در ارزشیابی های ادواری مناطق ۲۲ گانه اهمیت دارد، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل تاخیرات پی در پی در راه اندازی رسمی صورت وضعیت الکترونیک علیرغم اعلام تاریخ های قبلی (پایان تیر ۱۳۹۸ ) روند کار بویژه در بخش‌های سامانه مدیریت ناوگان خدمات شهری و نصب دستگاه‌های GPS و پلمب نمودن آنها بر روی خودروها (AVLS) و سامانه مدیریت کارگران تاکنون محقق نشده است.

حبیب‌زاده با تاکید براینکه عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک بسیاری از مشکلات حوزه پسماند را حل و فصل و بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: متاسفانه علیرغم آماده بودن زیرساخت‌ها، نظارت کافی برای اجرای این سامانه صورت نگرفته است.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بر حسب گزارش استخراج شده از سامانه AVLS از تعداد ۲هزار و ۵۶۸ دستگاه خودرو طبق آنالیز یک هزار و۹۹۲ دستگاه در مناطق ۲۲ گانه موجود بوده که تعداد ۲۰۱دستگاه به صورت فعال قابل ردیابی است.
وی اظهار داشت: در آنالیز مناطق ۱، ۲، ۳ و ۴ فقط تعداد ۷۲ دستگاه خودرو از ۴۳۸ دستگاه ثبت شده نصب و پلمب انجام شده است.  
وی ادامه داد: بر اساس آمار اولیه سامانه مدیریت کارگران از تعداد ۱۴ هزار و ۷۲۰ نفر نفر کارگران مناطق ۲۲ گانه حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه نسبت به ثبت چهره اقدام کرده‌اند.
عضو شورای تهران  اظهار داشت: کسری نیروی انسانی نسبت به آنالیز اولیه ابلاغی و استفاده از نیروی انسانی به صورت دو شیفت در قراردادهای پیمانکاران و مقاومت پیمانکاران بعضا در ثبت ورود وخروج در مناطق از موانع کار است.
رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تغییر رییس سازمان پسماند، از رییس جدید خواست موضوع عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک را به طور جدی پیگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار