روش‌های نادرست عزاداری از جمله قمه‌زنی و استفاده از موسیقی و آواهای متناسب با شان اهل بیت(ع) نیست و این معضلات مانع شنیده شدن ندای جاودانی عاشورا می‌شود.
کد خبر: ۷۷۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 01 September 2019
روش‌های نادرست عزاداری مانع شنیده شدن صدای عاشورا می‌شود

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصدو شصت و دومین جلسه شورا با بیان اینکه در طلیعه محرم‌الحرام قرار داریم گفت: عزاداری حسینی یکی از مهمترین شعائر دینی و مناسک شیعی است، هدف از عزاداری، تجدید پیمان روحی و معنوی با سالار شهیدان و رساندن پیام سیدالشهدا به جهانیان است.  

وی افزود: روح قیام حسینی، ایستادگی در برابر ظلم و جلوگیری از انحراف جامعه توسط حاکمان فاسد است، خون اباعبدالله، وسیعترین، نزدیکترین و سریع ترین مسیر هدایت بشریت است تا هر انسانی در هر عصر و زمانه، شرافت، انسانیت و آزادگی خود را به بهایی ناچیز نفروشد و در برابر سقوط ارزش‌های اخلاقی و انسانی بی‌تفاوت نماند.
هاشمی تاکید کرد: عاشورا بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ است که از دهان خشکیده طفل شش ماهه حسین، حلقوم بریده اباعبدالله و حنجره محزون زینب کبرا، فریاد شده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توصیه امام خمینی، مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب همواره آن بوده است که روح و معرفت عزاداری باید بر شعور و هیجان و صدای آن مقدم باشد گفت: نوآوری های غیراصولی در عزاداری نباید محتوا و پیام آن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: در محرم حسین، که آسمان وزمین، پژواک دهنده ندای هل من ناصر مظلومترین مرد تاریخ، می شوند، گوش جان جامعه ما باید بیشتر شنوای درخواست یاری و کمک همنوعان خود شود، با ظلم ستیزی اباعبدالله، عزادار حقیقی به دیگران ظلم نمی کند و به یاری مظلوم می‌شتابد، دروغ نمی‌گوید، حق الناس را محترم می شناسد، از ربا و مال نامشروع دوری می کند، واجبات ویژه نماز را بر مستحبات از جمله عزاداری مقدم می شمارد و برای انجام مستحب، مرتکب مزاحمت از جمله سد معبر برای دیگران که در شریعت حرام شمرده شده، نمی شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: عزادار واقعی، در محرم، حسینی می شود وبه دلیل این تغییر درونی است که گریه و عزاداری برحسین، پاک کننده همه گناهان و افضل بر همه عبادات است چرا که هیچ اکسیری چون حسینی شدن، ماهیت انسانها را دگرگون نمی کند و فطرت پاک و نیک طلب آنها را شکوفا نمی کند.

وی در پایان افزود: امروز نخستین روز محرم حسین است و امیدواریم به لطف وعنایت فرزند فاطمه در این فرصت کوتاه حسینی شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار